امور زیربناییراه و ساختمانصوت

درآمدزایی با نقش آفرینی کریدور شمال – جنوب

مدیرکل دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: کریدور ترانزیتی شمال – جنوب با ظرفیت بالای خود می تواند درآمد ترانزیتی بسیاری را نصیب کشور کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن صادقی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه کریدور ترانزیتی شمال – جنوب ۱۵ سال قبل از سوی ایران ابداع شد، افزود: لازم به توضیح که در زمان آغاز به کار این کریدور روسیه، هند و ایران و بعد از مدتی هم کشورهای عمان، بلغارستان، آذربایجان و سایر کشورها عضو شورای هماهنگی کریدور شمال – جنوب شدند.

وی با تاکید بر اینکه تجارت گسترده ای میان هند، روسیه و اروپا وجود داشته و کشورهای سی. آی. اس هم با هند تجارت دارند، اظهارداشت: اگر هند از طریق دریا و سایر مسیرها نخواهد کالاهای خود را به روسیه و اروپا برساند می تواند از کریدو شمال – جنوب یعنی بهترین و کوتاه ترین مسیراستفاده کند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت بازریابی و انجام تبلیغات برای استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور ترانزیتی شمال – جنوب تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به آغاز به کار هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور ترانزیتی شمال – جنوب گفت: طی شش دوره قبلی اجلاس مدنظر نیز برای ایجاد اتحاد تلاش هایی شده است.

صادقی با بیان اینکه در طول سال های گذشته کشورهای دیگری نیز به کریدور ترانزیتی شمال – جنوب ملحق شدند، افزود: توافقنامه هایی در زمان برگزاری اجلاس های مربوطه به امضا رسیده و بار بسیاری ترانزیت شده است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت کریدور ترانزیتی شمال – جنوب بالاست، اظهارداشت: بدون شک با انجام هماهنگی های بیشتر بار زیادتری ترانزیت و درآمد بسیاری را نصیب کشور خواهد کرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه بازاریابی برای کریدور ترانزیتی شمال – جنوب وظیفه وزارت راه و شهر سازی نیست، ادامه داد: وزارتخانه مدنظر وظیفه توسعه زیرساخت ها و ایجاد هماهنگی در مناطق مرزی برای جلوگیری از اتلاف وقت در ترانزیت بار را عهده دار است.

وی ضمن اشاره به اینکه در راستای بازاریابی برای کریدور ترانزیتی شمال – جنوب از طریق شورای عالی ترابری با اصناف و تشکل ها نشست هایی برگزار شده است، گفت: بازاریابی بیشتر در اختیار شرکت های حمل و نقل بین المللی و اصناف است.

صادقی با بیان اینکه برای ترغیب اصناف جهت بازاریابی تلاش هایی صورت گرفته است، افزود: با وجود بازاریابی برای کریدور ترانزیتی شمال – جنوب درآمدهای شرکت های بین المللی افزایش می یابد.

وی به رادیو اقتصاد یادآور شد: تشکیل شرکت های حمل و نقل مشترک با هند و روسیه می تواند بستری برای بازاریابی بهتر باشد و درآمدهای مطلوبی را نصیب کشور کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا