صنعت، معدن، تجارتصوت

نگرانی برای پوشاک شب عید وجود ندارد

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: هیچ نگرانی برای پوشاک شب عید وجود نداردچون به اندازه کافی پوشاک در داخل تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سعید جلالی قدیری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: توجیه اینکه امکان دارد شب عید بازار با کمبود پوشاک مواجه شود یک توجیه نادرست و غلطی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به مصوبه دولت برای واردات پوشاک از مناطق آزاد بدون انتقال ارز اظهارداشت: پس از اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران مشکلاتی برای کشور بوجود آمد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران گفت: دولت متاثر از این اتفاق ها ورود برخی از کالاها موسوم به گروه چهار را به کشور ممنوع اعلام کرد که یکی از اقلام عمده این گروه کالایی پوشاک بود.

وی در ادامه افزود: بطور کلی از مجموع یک هزار و ۳۳۹ قلم کالایی مشمول ممنوعیت واردات حول و هوش ۳۵۰ قلم بر اساس کدهای گمرک مربوط به پوشاک، کیف و کفش می شود که سهم پوشاک در این میان از همه بیشتر است.

جلالی قدیری اظهارداشت: ورود اقلام مورد نظر از خرداد ماه سال جاری به کشور ممنوع بود تا این اواخر خبری در رسانه ها درج شد مبنی بر اینکه به خاطر بازار شب عید و انتظار وجود برخی کمبودهای در سطح عرضه دولت ۱۴۰ میلیون دلار ارز به واردات گروه چهار کالایی اختصاص داده تا از طریق مناطق آزاد انجام شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این موضوع برای صنعت پوشاک هضم نشدنی بود و فعالان بخش مخالفت خود را در زمینه مزبور اعلام کردند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک ایران افزود: یکی از مهمترین مباحث در حوزه پوشاک اینکه پوشاک یک کالای ۱۰۰ درصد رقابتی است.

وی اظهارداشت: واقع مطلب اینکه در برخی از اقلام کالایی به جهت وجود انحصار در بحث تولید، توزیع یا حتی واردات به دلیل کمبود تامین کنندگان این نوع کالاها بطور طبیعی مشکل هم در بازار بوجود می آید اما ماهیت پوشاک اینکه یک بازار ۱۰۰ درصد رقابتی است.

جلالی قدیری همچنین در خصوص اعتراض و مخالفت فعالان صنعت پوشاک از مصوبه دولت برای واردات پوشاک از مناطق آزاد بدون انتقال ارز به رادیو اقتصاد توضیح داد: اعتراض اساسی در خصوص این مصوبه این بود که تامین کننده در بازار زیاد است بنابراین به هیچ وجه این طوری نیست که قیمت ها بخواهد در بازار شب عید نجومی افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تمامی تولیدکنندگان پوشاک برای تامین بازار شب عید در طول سال کالا تولید می کنند بنابراین از این حیث هیچ کمبودی در کشور وجود نخواهد داشت.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یادآورشد: هیچ نگرانی بابت پوشاک شب عید وجود نداردچون به اندازه کافی پوشاک در داخل تولید شده و توجیه اینکه امکان دارد بازار شب عید با کمبود کالا مواجه شود بدون شک یک توجیه غلطی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا