بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مرکز نوآوری سکوی دانشگاه امیرکبیر با همکاری گروه بهسازان فردا افتتاح شد

مرکز نوآوری سکوی دانشگاه امیرکبیر با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه و مدیران ارشد بانک ملت، گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا و شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷ در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در ابتدای مراسم افتتاحیه، علی محدث، رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر، با اشاره به شروع جدی آماده‌سازی این مرکز از سال گذشته با همکاری گروه بهسازان فردا، گفت: «بانک‌ها به سمت بانک نسل ۴ و فضایی می‌روند که پر از رقابت است و فناوری اطلاعات حرف اول را در آن می‌زند. به همین نحو، دانشگاه‌ها هم در حال حرکت به سمت دانشگاه نسل ۳ می‌روند که در آن، دانشگاه ارتباط تنگاتنگی با مراکز صنعتی دارد.»

او در ادامه با اشاره به پیشرو بودن بانک ملت در عرصه فناوری اطلاعات گفت: «امیدواریم تا با همکاری بانک ملت و شرکت‌های گروه بهسازان فردا، ارتباط خوب و مفیدی با صنعت ایجاد کنیم.»

در ادامه، حسن زادمهر، مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی ضمن معرفی هلدینگ بهسازان فردا و جایگاه شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی گفت: «سه سال است که در فضای استارت‌آپی حضور داریم و در این زمینه، همکاری خوبی با دانشگاه‌ها داریم. اساس همکاری ما با استارت‌آپ‌ها کمک به آنها در تولید و عرضه بهتر محصولات و خدماتشان به مشتریان است.»

زادمهر در ادامه با اشاره به تکنولوژی‌های مورد نیاز بانک نسل ۴، محورهای عمده فعالیت مرکز نوآوری سکو را هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، گیمیفیکیشن، بلاکچین، بیگ دیتا و رباتیک عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در ادامه، سه محور اصلی فعالیت‌های این شرکت را در زمینه ارتباط با دانشگاه‌ها در سال ۹۸ بیان کرد و گفت: «اولین محور، برگزاری رویدادهاست. اردیبهشت ۹۸، در کنگره بین‌المللی سیستم‌های کلان مقیاس محاسباتی و تحلیل کلان داده حضور خواهیم داشت. در ادامه سال هم یک رویداد با موضوع بلاکچین و یک رویداد با موضوع رباتیک، هوش مصنوعی و گیمیفیکیشن خواهیم داشت.»

او افزود: «محور دوم فعالیت ما، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با مسائل و چالش‌های بانک‌هاست و محور سوم، کمک به ایده‌ها و محصولاتی است که در حوزه خود ما نیستند و ما آنها را به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران مناسب معرفی می‌کنیم.»

زادمهر در پایان، اپلیکیشن منتوراَپ و پلتفرم سکو، را معرفی کرد که از جمله نرم‌افزارهایی هستند که شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهد.

در ادامه دکتر احمد معتمدی، رییس دانشگاه امیرکبیر، با اظهار امیدواری به ارتباط مفید دانشگاه و صنایع با استفاده از مراکز نوآوری گفت: «امروز اولین مرکز نوآوری دانشکده‌ها افتتاح شد. در سال آینده افتتاح مرکز نوآوری در هر کدام از دانشکده‌های دانشگاه را در برنامه داریم.»

علی حکیم جوادی، مدیرعامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا در ادامه برنامه، با اشاره به تفاوت‌های انقلاب صنعتی جدید با انقلاب صنعتی دو قرن پیش گفت: «انقلاب صنعتی جدید، فیزیکی و محدود به نقاط خاصی از جهان نیست بلکه هر کسب‌وکاری که نتواند خودش را با تحولات فناوری اطلاعات، منطبق کند، محکوم به فنا است.»

حکیم جوادی، در ادامه با اشاره به شرکت‌های شناخته‌شده جهان نظیر دیلویت و PWC و فعالیت‌های شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، اظهار امیدواری کرد: «این شرکت می‌تواند به پیشتاز شرکت‌های ایرانی در زمینه مشاوره مدیریت تبدیل شود.»

حکیم جوادی در ادامه با اشاره به حضورش در کنگره جهانی موبایل MWC، بخش‌هایی از ارائه شرکت ARM و سخنرانی مدیرعاملان خردسال در این برنامه را نمایش داد و گفت: «ما در حالی به سمت استعدادیابی در دانشگاه‌ها هستیم که دنیا در حال حرکت به سمت ایجاد مراکز نوآوری در مدارس است.»

او در پایان با اشاره به مرکز نوآوری پل‌وینو و فضایی که بهسازان فردا به‌زودی در دانشگاه تربیت مدرس راه‌اندازی خواهد کرد، شناسایی استعدادها درون دانشگاه را بخشی از مسئولیت اجتماعی این هلدینگ دانست.

مرتضی ترک‌تبریزی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت، در ادامه برنامه، مروری بر روند ورود فناوری به بانک ملت در سی سال گذشته و محدودیت‌های سال‌های اولیه داشت.

ترک‌تبریزی در ادامه گفت: «در بحث کلان داده، در حال حاضر با ۲۵ میلیارد رکوردی که در اختیار داریم، امکان ارائه خدمات متنوع و متناسب با مشتری و در کمترین زمان، فراهم شده است.»

او با اشاره به منابع انسانی گسترده بانک ملت در زمینه فناوری اطلاعات، گفت: «ارتباط سازنده صنعت و دانشگاه می‌تواند این گونه باشد که بانک، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و دانشگاه، ایده‌ها و نیروی انسانی را فراهم کند.»

حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر نیز ضمن معرفی پروژه‌های فناورانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با ابراز خوشحالی از افتتاح مرکز نوآوری سکو گفت: «روش‌های مختلفی برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت وجود دارد. اما ایجاد مراکز نوآوری، بهترین و ماندگارترین مدل اتصال میان این دو است.»

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا