بین الملل

سود لوک‌اویل با افزایش قیمت نفت ۲ برابر شد

لوک‌اویل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه، در سال ۲۰۱۸ میلادی، با قیمت نفت بالاتر و تضعیف نرخ روبل، شاهد جهش سود خود تا حدود ۵۰ درصد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فایننشال‌تایمز، لوک‌اویل به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه، در سال ۲۰۱۸ میلادی با قیمت نفت بالاتر و تضعیف نرخ روبل، شاهد جهش سود خود تا حدود ۵۰ درصد بود.

سود لوک‌اویل برای کل سال ۴۷ درصد رشد کرد و به ۶۱۹ میلیارد روبل (۹.۴ میلیارد دلار) رسید، در حالی که درآمد شرکت با ۳۵ درصد رشد به ۸ تریلیون دلار رسید.

رشد درآمد، بیشتر به علت قیمت نفت بالاتر و تضعیف نرخ روبل در برابر دلار بود؛ این در حالی است که قیمت برنت در سال گذشته ۸ درصد رشد کرد، در حالی که اورالس به عنوان نفت اصلی صادرات روسیه، ۱۱ درصد گران شد. همچنین برخلاف ضرر این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی از تبادل ارزی، در سال ۲۰۱۸ لوک اویل از این بابت سود کرد.

با این همه افت قیمت نفت در انتهای سال ۲۰۱۸، رشد سود شرکت را کند کرد. در ۳ ماهه سوم، سود شرکت از لحاظ سالانه تقریباً ۲ برابر شد، درحالی‌که سود شرکت در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۱۸ با ۳۲ درصد رشد به ۱۵۹ میلیارد روبل رسید و درآمد شرکت ۲۳ درصد افزایش یافت و به ۲.۰۴ تریلیون روبل رسید.

لوک‌اویل اعلام کرد که قیمت بالاتر محصولات هیدروکربنی و افزایش تولید این شرکت، تأثیر مثبتی بر درآمد و سود ۲۰۱۸ داشته است. افزایش تولید این شرکت با افزایش تولید گاز از پروژه‌های گیسار و کاندیم در ازبکستان، در ارتباط است.

بین ماه‌های اکتبر و دسامبر، لوک‌اویل تولید مایعات خود را حدود ۲ درصد افزایش داد و آن را به ۱.۸ میلیون بشکه در روز رساند. این درحالی بود که اوپک پلاس قبل از وضع مجدد توافق کاهش تولید خود در ماه ژانویه، در ماه جولای کمتر به کاهش تولید پایبند بودند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا