بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

یک ایمیل اشتباه در به‌پرداخت ملت، اطلاعات ۷۰۰ پذیرنده را منتشر کرد

روز یکشنبه دوازدهم اسفندماه بود که رابط کاربری شرکت به‌پرداخت با اعمال تغییراتی به‌روزرسانی شد. این شرکت برای اطلاع‌رسانی این موضوع، ایمیلی را برای مشتریان خود ارسال کرد.

«پذیرنده گرامی

با سلام و احترام

همچنین بخوانید

به استحضار می‌رساند شرکت به‌پرداخت ملت امکان ذخیره‌سازی شماره کارت و تاریخ انقضای کارت را به درگاه پرداخت اینترنتی خود افزوده است.

ضمناً مستندات مربوطه (صفحه ۱۱) به پیوست ارائه می‌گردد.

با سپاس فراوان»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از  راه پرداخت، اما در کنار این فایل، فایل اکسل دیگری شامل اطلاعات حساب برخی شرکت‌ها، سازمان‌ها و… به همراه مبلغ عملکرد مالی یک ساله آنها، نام فرد رابط، شماره موبایل، ایمیل و… به همه این مشتریان ایمیل شده است. طبق اخبار منتشر شده این ایمیل حاوی اطلاعات بیش از ۷۰۰ مشتری بوده است.

پس از ارسال این ایمیل، ایمیل دیگری برای این افراد ارسال شد مبنی بر اینکه:

«پذیرنده گرامی

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند، فایل اکسل ارسالی ضمیمه ایمیل ارسال شده است. لذا خواهشمند است ضمن نادیده گرفتن و عدم انتشار، نسبت به حذف آن اقدام فرمائید.

با سپاس فراوان»

در مدت زمان کوتاهی توییت‌های متعددی از این اتفاق منتشر شد.

«امروز یک فایل اکسل از طرف به پرداخت به ایمیلم ارسال شد که اطلاعات آماری و فنی همه پذیرنده‌های درگاه اینترنتی بانک ملت (دولتی، شرکتی و شخصی) داخلش بود. مثلاً الان من میدونم در ماه بهمن تأمین اجتماعی چقدر تراکنش داشته! حالا الان ایمیل زده نادیده بگیرید!!»

«منم مثل خیلی از شما ایمیل‌ها رو گرفتم. شاهد یکی از بدترین لیک‌های اطلاعات کسب‌وکارها هستیم: مبالغ، ایمیل‌ها، موبایل‌ها، اسامی افتضاحه افتضاح.»

 

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا