انرژی

شرکت پتروشیمی آبادان از ورشکستگی خارج می‌شود

با صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۵۹ درصدی

شرکت پتروشیمی آبادان مجوز افزایش سرمایه ۴۵۹درصدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد و به این ترتیب پس از تصویب این افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده، از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی تاپیکو، شرکت پتروشیمی آبادان که با نماد “شپترو” در بازار سرمایه فعالیت می‌کند، با سرمایه ۶۳۰میلیارد ریالی قرار است سرمایه خود را به ۳هزار و ۵۲۰میلیارد ریال معادل ۴۵۹ افزایش دهد. قرار است این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شود.

به همین منظور مجمع عمومی فوق العاده این شرکت روز یکشنیه ۱۹ اسفندماه ۹۷ در مجموعه فرهنگی تلاش تهران برگزار می شود تا سهامداران بتوانند این افزایش سرمایه را به تصویب برسانند.
در صورت تصویب این موضوع، این شرکت به اصلاح ساختار مالی دست زاده و از شمولیت مادۀ ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت ناظر بر امر ورشکستگی شرکتها خارج می‌شود.
لازم به ذکر است با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مبلغ افزایش سرمایه (مبلغ حدود یک هزار و ۶۶۱میلیارد ریال) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک‌پذیر است، در صورت انجام افزایش سرمایه از محل مزبور، هزینه استهلاک در حالت انجام افزایش سرمایه نسبت به عدم انجام آن افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا