صنعت، معدن، تجارت

تامین کالاهای اساسی با کالا برگ الکترونیکی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی گفت: مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی به صورت کالا برگ الکترونیکی و یا نقدی به مردم پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدعلی پورمختار در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی درباره سیاست تخصیص نرخ ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی بحث های بسیاری صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: طبق رویکرد دولت ۱۴ میلیارد دلار ارز با نرخ ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در بودجه سال آینده تخصیص می یابد تا مردم در تامین کالاها با فشار روبرو نشوند و کالاهای مدنظر به موقع تامین شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله در کمیسیون مربوطه مورد بحث قرار گرفته و با تصویب اهالی خانه ملت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی به صورت کالا برگ الکترونیکی و یا نقدی به مردم پرداخت خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه نحوه پرداخت مابه التفاوت کالاهای اساسی بر اساس یکی از دو راهکار مصوب شده مورد نظر در مجلس شورای اسلامی به دولت واگذار شده است، گفت: پرداخت نقدی مابه التفاوت مدنظر به مردم اقدامی مناسب به نظر می رسد همچنین آثار تورمی زیادی در جامعه ندارد.

پورمختار در ادامه اظهار داشت: کالاهای اساسی با ارز ترجیحی از سوی دولت باید تامین و سایر کالاها مانند نهاده های دامی و تجهیزات پزشکی هم می تواند با ارز نیمایی تامین شود.

وی با اعلام این خبر که مابه التفاوت قیمت تجهیزات پزشکی به بیمه ها پرداخت می شود، ادامه داد: دولت باید هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود درباره پرداخت مابه التفاوت کالاهای اساسی را به بهارستانی ها ارائه دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت به اقتصاد بازار و آزادسازی قیمت ها اعتقاد دارد، گفت: امکان دارد طی سال های آینده در برنامه های بعدی دولت نرخ ارز را به سمت ارز نیمایی سوق دهد که با تحقق این مهم دیگر چیزی به عنوان ارز دولتی و ترجیحی وجود نخواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه برای ایجاد اقتصاد آزاد در کشور باید اقتصاد باثبات باشد به رادیو اقتصاد یادآور شد: تا چند سال آینده به پرداخت یارانه و دخالت دولت در اقتصاد نیاز است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری و مهدی شیار» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا