بورسراه و ساختمانفرابورس

مدت اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ تمام می‌شود

امروز پانزدهم اسفند

 

مدیر عملیات بازار فرابورس ایران از طریق پیام ناظر از اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادرشده در ۱۵ اسفندماه سال ۹۵ در نماد معاملاتی تسه «۹۵۱۲» خبر داد. از این رو امکان نقل‌وانتقال یعنی خریدوفروش و همچنین هبه این اوراق از امروز وجود ندارد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، نماد معاملاتی تسه ۹۵۱۲ متعلق به اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در پایان معاملات امروز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه ۹۷ متوقف می‌شود. این در حالی است که دارندگان، امکان استفاده از تسهیلات از محل این اوراق را تا یک ماه بعد از توقف نماد آن یعنی تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۸ خواهند داشت و می‌توانند برای دریافت وام مسکن تا نیمه فروردین‌ماه از این تسه‌ها استفاده کنند.

نگاهی به دادوستدهای اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری نشان می‌دهد که خریداران و فروشندگان این اوراق بیش از ۸۲ هزار ورقه تسه را مبادله کرده‌اند که ارزش این دادوستدها به حدود ۴۵ میلیارد ریال رسیده است.

بیش از ۶ هزار میلیارد ریال ارزش مبادلات روزانه فرابورس

بازارهای نه‌گانه فرابورس در چهارمین روز معاملاتی هفته منتهی به ۱۷ اسفندماه، میزبان دادوستد ۷۶۲ میلیون و ۶۵۰ هزار ورقه بهادار به ارزش بالغ بر شش هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال بودند که این حجم از مبادلات در بیش از ۱۱۱ هزار نوبت دادوستدی جابه‌جا شد.

معامله‌گران در بازار اول فرابورس ۱۶۸ میلیون سهم را به ارزش ۵۹۸ میلیارد ریال دست به دست کردند و در بازار دوم نیز به جابه‌جایی ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش ۱۱۵۹ میلیارد ریال اقدام کردند.

در سمت دیگر، معاملات صورت گرفته در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به نقل‌وانتقال ۲۳ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال انجامید.

همچنین شاخص کل فرابورس ایران که روز گذشته ۸ واحد صعود کرده بود امروز تحت تاثیر منفی از جانب نمادهای «هرمز»، «میدکو» و «کگهر» افت ۲۶ واحدی را تجربه کرد و سطح ۲۰۶۴ واحدی ایستاد.

سایر رویدادهای فرابوسی

روز جاری شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه ۳.۰۴ از سهام بیمه سامان را با قیمت پایه هر سهم ۴۵۰۰ ریال از طریق عرضه عمده روی میز فروش گذاشت که طی آن تعداد ۴۵,۷۲۵,۷۲۷ سهم از سهام غیر مدیریتی شرکت بیمه سامان به فروش رفت.

از رویدادهای پیش رو نیز می‌توان به عرضه عمده اسناد خزانه اسلامی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در ۷ نماد معاملاتی «اخزا۷۰۷۴»، «۶۱۲۴»، «۷۰۶۴»، «۶۰۳۴»، «۶۲۴۴»، «۷۰۳۴» و «۷۰۴۴» اشاره کرد. این اوراق قرار است امروز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه شود.

 اخزا ۷۰۷۴ و اخزا ۶۱۲۴ در سال ۹۸ سررسید خواهند شد و تاریخ سررسید مابقی این اخزاها سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

 

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا