صنعت، معدن، تجارت

بررسی مالیات فعالان مناطق آزاد در ادارات خاص

مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی گفت: اداره های مالیاتی خاص برای تسهیل و تسریع، پرونده های مالیاتی فعالان اقتصادی مناطق آزاد را بررسی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ناصر خرمالی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: طبق بند «ت» ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید که در سال ۹۴ ابلاغ شده فعالان اقتصادی مناطق آزاد با ارائه اظهارنامه مالیاتی می توانند از معافیت های مالیاتی بهره گیری کنند.

وی با اعلام این مطلب که سه منطقه آزاد جنوبی کشور بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی در سال ۷۲ تاسیس شده اند، اظهار داشت: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله فعالان اقتصادی در این مناطق طی سال ۹۲ به پایان رسیده است.

مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی ادامه داد: بعد از انقضای مدت بهره مندی فعالان اقتصادی از معافیت مالیاتی در مناطق آزاد کشور مقررات مالیاتی جدیدی باید از سوی هیئت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارائه می شد که این مهم پس از مدتی تاخیر تحقق یافت.

وی افزود: در راستای تفاهمنامه مشترکی که میان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی و سازمان امور مالیاتی به امضا رسید مقرر شده رسیدگی به پرونده های مالیاتی فعالان اقتصادی مناطق آزاد در ادارات کل امور مالیاتی استان ها و شهرستان های همجوار مناطق آزاد انجام شود.

خرمالی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: فعالان اقتصادی برای بهره مندی از معافیت های مالیاتی باید اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا