بورسبورس اوراق

پایان سال شلوغ بانکی‌ها/ پس از «وبصادر»، «وتجارت» هم به افزایش سرمایه نزدیک‌تر شد

نمادهای این گروه که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر همواره معاملات پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند، حالا و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بیش از پیش در انتظار تعیین تکلیف وضعیتشان هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امروز روز پر خبری برای بانک‌ها بود. نمادهای این گروه که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر همواره معاملات پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند، حالا و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بیش از پیش در انتظار تعیین تکلیف وضعیتشان هستند.

از میان نمادهای این گروه که در طول ماه‌های اخیر صف‌های خرید و فروش زیادی را تجربه کردند، «وبملت»، «وبصادر» و «وتجارت» را می‌توان نام برد. این نمادها و سایر نمادهای گروه بانکی که بیش از هر چیز به واسطه ترازهای ارزی و احتمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد توجه بازار قرار گرفته بودند، در روزهای اخیر به رغم وجود نقدینگی اندک در بازار، بازهم با اقبال معامله گران مواجه شده‌اند. دلیل این امر آن است که با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و محدودیت زمانی موجود برای حل و فصل موضوعات مالی، شرکت‌ها با حساسیت بیشتری به دنبال رتق و فتخ مسائل مربوط به صورت‌های مالی خود من جمله تسعیر ارز و افزایش سرمایه افتاده اند. همین هم باعث شده تا مسائل مربوط به بانک‌ها بیش از پیشش مورد توجه دوباره بازار قرار گیرد.

در همین راستا تارنمای کدال امروز و دیروز شاهد اخبار مربوط به افزایش سرمایه دو بانک بود. روز گذشته خبر موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه «وبصادر» بر روی سایت کدال رفت. بر این اساس رسیدگی انجام شده از سوی سازمان بورس، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام  را نشان نمی داد. از این روز آن سازمان با انجام افزایش سرمایه این بانک از مبلغ پنج هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار و ۷۵۵ میلیون تومان موافقت کرده است. بنابراین «وبصادر» سرمایه خود را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا بتواند از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شود.

دیگر خبر بانکی که در خصوص افزایش سرمایه بود، امروز بر روی سایت کدال رفت. این خبر که اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره بانک تجارت بود، حکایت از آن داشت که این بانک نیز می‌تواند در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه خود را به منظور خروج از شرایط مندرج در ماده ۱۴۱ قانون تجارت افزایش دهد. «وتجارت» که همچون دیگر هم گروهی خود یعنی «وبصادر» نیازمند افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌هاست، چند وقتی است که می خواهد سرمایه خود را از چهار هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان به ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا