امور زیربناییتعاون و اشتغال

زمینه اشتغال ۳ میلیون سرپرست خانوار در مشاغل خانگی باید فراهم شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید زمینه اشتغال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار از طریق کسب و کارهای خانگی فراهم شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری در نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که باید زمینه به کارگیری این افراد در مشاغل خانگی فراهم شود، گفت: ایران در زمره ۱۵۰ کشوری قرار دارد که در حوزه کسب و کارهای خانگی از قانون برخوردار است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده در حوزه خرد و کلان مشاغل خانگی آسیب شناسی شده است، افزود: باید در این حوزه با بهره گیری از مطالعات صورت گرفته اقدامات قابل توجهی در حوزه توسعه کسب و کارهای خانگی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه توسعه مشاغل خانگی فرهنگ سازی کنیم، نیز گفت: دو عامل دانش و عضویت در تشکل‌ها می‌توانند در حوزه توسعه کسب و کارهای خانگی و سوق دادن افراد به این سمت مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین مالی خرد برای کسب و کارهای خانگی باید کارهای جدی تری صورت گیرد ضمن اینکه توسعه آموزش‌های حرفه‌ای یک ضرورت بر توسعه کسب و کارهای خانگی محسوب می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: برای سال ۹۸ باید زیرستادهای مشاغل خانگی در استان‌ها را فعال کنیم تا بتوان از ظرفیت‌های این نوع مشاغل در استان‌ها بهتر بهره برد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا