اقتصاد کلانکسب و کار

فعالیت استارت آپ‌های اقتصادی با هدف اشتغال/خروج از بیکاری روش‌های نوین می‌خواهد

– کارشناس اقتصادی گفت:در شرایطی که صحبت ازاشتغال به نقل محافل تبدیل شده استفاده از راهکارهایی همچون اقدامات کوتاه مدت و پربازده یا به اصطلاح استارت آپ‌ها در صورت اجرا درست می توانند نقش به سزایی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

حسین وکیلی اقتصاددان و کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در خصوص فعالیت‌های کوتاه و پربازده اقتصادی گفت: برای خروج از رکود در اقتصاد، بازار نیازمند اقدامات موثری است که این عمل برای بخش‌های مغفول مانده با ارزش‌تر است، هم اکنون در اقتصاد حوزه‌هایی وجود دارد که به صورت بالقوه توانایی بالایی در آن نهفته است که هنوز این پتانسیل‌ها به بالفعل تبدیل نشده است.
وی با اشاره به اینکه بنگاه‌های زودبازده به استارت آپ در اقتصاد معروف شده‌اند، افزود: باید این نکته مد نظر باشد برای بالفعل کردن پتانسیل‌ها نیاز به فراهم بودن شرایط در جمیع جهات است که اگر بودجه کل کشور در بخش جاری و هزینه‌های جاری امکانات گسترده نیاز دارد و در دسترس نیست اقدام به این استارت آپ هم مشکل و یا غیر ممکن است.
وکیلی تصریح کرد: اصولاً افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان کارآفرین آمادگی دارند با شناخت از وضعیت بازار و پتانسیل‌ها و شرایط بالقوه اقتصاد وارد فضای کسب و کار شوند و به تبع آن ایجاد اشتغال و جذب سرمایه کنند و یا فضایی فراهم کنند که امکانات تولید به تحرک درآید. 
این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اگر این شرایط شناسایی و از کارآفرینان برای شروع فعالیت‌های پربازده در کوتاه مدت دعوت شود و این افراد دست به شروع فعالیت‌هایی می‌زنند که شکل نوین وفضای جدید برای اشتغال ایجاد می‌کند و و در نهایت از پتانسیل بخش‌های مختلف استفاده شده است.
وی عنوان کرد: البته در سنوات گذشته چنین تفکراتی بوده که در قالب بنگاه‌های زودبازده در کشور فعالیت کردند که تسهیلات ارزشمندی به آنها تعلق گرفت که متاسفانه به دلیل عدم پیگیری و مدیریت ونظارت بر نحوه فعالیت بخش اعظم منابع در مسیرهای دیگری مصرف شد و در نهایت به انباشت مطالبات بانک‌ها منجر شد.
وی با تاکید بر اینکه ضعف مدیریت در اجرا و ضعف جامع نگری در پروژه نتیجه رضایت بخشی به دنبال نخواهد داشت، عنوان کرد: در صورت نبود توجه به تمام جوانب کار در واقع تنها اتلاف منابع صورت گرفته است.
انتهای پیام/
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا