انرژی

بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی در سال آینده

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از بهره‌برداری از سه طرح بیدبلند خلیج فارس، اوره آمونیاک لردگان و اولفین ایلام در سال آینده خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، جعفر ربیعی در آئین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک با تاکید بر این‌که هلدینگ‌های پتروشیمی علاوه بر تولید و صادرات نگاه جدی به توسعه صنعت پتروشیمی دارند، گفت: هلدینگ خلیج فارس هم از مسأله‌ی توسعه غافل نیست و پروژه‌های نیمه‌تمام را به هر طریقی به بهره‌برداری خواهند رساند.

وی با بیان این‌که هلدینگ خلیج فارس ۸.۵ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد، اظهار کرد: سه پروژه بیدبلند خلیج فارس، اوره آمونیاک لردگان و اولفین ایلام در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند که در این سه طرح بیش از چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به جمع‌آوری گازهای همراه، ادامه داد: با جمع‌آوری این گازها خوراک پایین‌دست بسیاری از واحدهای پتروشیمی مانند گچساران تأمین خواهد شد.

ربیعی با بیان این‌که تمرکز صنعت پتروشیمی ایران تاکنون به صنایع میان دستی متمرکز بوده است، گفت: سیاست این است که به صنایع پایین‌دست بپردازیم، زیرا به لحاظ قیمت ارزشمندتر هستند و بازار بهتری دارند. طرح اتیلن اکساید هم در این راستا اجرا خواهد شد. این پروژه یک پروژه ۳۰۰ هزار تنی است که اجرای آن به کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد که از طریق صندوق توسعه ملی و سایر منابع تأمین خواهد شد.

به گفته وی سه پتروشیمی بوعلی، نوری و بندر امام خمینی (ره) سال آینده وارد بورس خواهند شد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا