بورسبورس اوراقصوت

حرکت شاخص کل بورس بر مدار صعودی

مهدی حاجی وند در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با ۲۳۳ واحد رشد به کار خود پایان داده است.

یک کارشناس بازار سرمایه از حرکت شاخص کل بورس بر مدار صعودی خبر داد. وی اظهارداشت: طی هفته ای که گذشت شاخص کل بورس یک و نیم درصد معادل دو هزار و ۵۰۰ واحد کاهش را تجربه کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حجم و ارزش معاملات و نوبت های معاملاتی نیز در بازار سرمایه طی هفته جاری کاهش یافته است.

وی همچنین گفت: بعد از سه هفته روند معاملاتی مثبت طی هفته ای که گذشت معاملات روند کاهشی را تجربه کرده است.

حاجی وند افزود: گروه بانکی به دلیل افزایش سرمایه از محل تجمیع ارزیابی ها و تسعیر ارزی یکی از گروه هایی بوده که طی هفته مدنظر مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: معامله گران در هفته ای که گذشت نیم نگاهی به گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی داشته اند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی بیش از سایر گروه ها تحت تاثیر قیمت جهانی نفت قرار دارند.

وی افزود: این هفته خیال سرمایه گذاران از بودجه ۹۸ به دلیل تصویب کلیات آن از سوی اهالی خانه ملت آسوده بوده است.

حاجی وند در ادامه گفت: خوشبختانه در حوزه بین المللی چین و آمریکا به درگیری های خود پایان داده اند که این مسئله بر نرخ کالاها در بازارهای جهانی اثر گذار است.

وی اظهارداشت: اگر در معادلات سیاسی و اقتصادی اتفاق مهمی در کشور رخ ندهد کلیت بازار سرمایه تا پایان امسال با نوسان خاصی روبرو نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: طی هفته ای که گذشت نوساناتی در نرخ ارز به وجود آمد که در بازار سرمایه اثرگذار بوده است.

وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: بدون شک تا پایان امسال روند متعادل مثبت در بازار سرمایه حاکم خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا