بانکبانک و بیمه

نظام بانکی مشکل بزرگ اقتصاد ایران

نائب رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور امروز با مشکلات ساختاری زیادی مواجه بوده که نظام بانکی از جمله این موارد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کریمی در برنامه « روز از نو » رادیو اقتصاد با موضوع ادغام چهار بانک از قبیل حکمت ایرانیان، انصار، مهر اقتصاد،قوامین و همینطور موسسه اعتباری کوثر افزود: طی سال های اخیر تلاش های زیادی برای رفع این مشکلات به خصوص نظام بانکی در کشور انجام شده است.

وی همچنین اظهارداشت: خیلی از تولیدکنندگان، مردم و حتی خود دست اندرکاران نظام بانکی از این شرایط نگران و گلایه مند بودند.

نائب رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه تلاش های زیادی طی چند سال گذشته در دولت و مجلس از قبیل بازنگری در قانون و مقررات ناظر بر فعالیت بانکی انجام گرفته تا این نظام بتواند ساماندهی مناسبی پیدا کند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون اصلاح قانون نظام بانکداری در خانه ملت مورد بررسی و رسیدگی قرار دارد.

کریمی اظهارداشت: جدا از این ساماندهی و رسیدگی به وضعیت بانک های فعال در کشور نیز مدنظر بوده است.

وی گفت: بحث ادغام بانک های که به نوعی هم راستا بوده و در یک مسیر هدف فعالیت می کنند از جمله راهکارهای مهم برای ساماندهی بانک های موجود در کشور بوده است.
نائب رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از این بانک ها مربوط به نیروهای مسلح بوده که بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا ، دولت و مجلس چهار بانک حکمت ایرانیان، انصار، قوامین، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در قالب بانک سپه ادغام تا یکپارچه در خدمت مردم قرار گیرند.

وی در ادامه یادآورشد: بانک سپه در دوران قبل از انقلاب به عنوان بانک ارتش و نیروهای مسلح شناخته می شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا