ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بر اساس ادعای مایکروسافت هکرهای ایرانی به صدها شرکت بین‌المللی طی دو سال اخیر حمله کرده‌اند

هکرهای ایرانی طی مدت زمانی کوتاه، به تعداد زیادی شرکت در سرتاسر دنیا آسیب زده‌اند. بر اساس ادعای مایکروسافت، افزایش قدرت ایران در دنیای سایبری یک خطر بزرگ برای آمریکا تلقی می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، بر اساس ادعای جدید شرکت مایکروسافت، هکرهای ایرانی طی دو سال گذشته هزاران نفر از نزدیک به ۲۰۰ شرکت مختلف در سرتاسر دنیا را هدف حمله‌های سایبری خود قرار داده‌اند. این تحرکات را می‌توان بخشی از موج نفوذ هکرهای ایرانی به سرویس‌های تجاری و دولتی در سرتاسر جهان دانست.

همچنین بخوانید

طی این اقدامات، که میزان وسعت آن پیشتر اعلام نشده بود، اسنادی محرمانه از مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها به سرقت رفته و همچنین برخی از اطلاعات آن‌ها از روی پایگاه‌های داده‌شان حذف شده است. طی حملات سایبری هکرهای ایرانی در مدت زمان اعلام شده، صدها میلون دلار به شرکت‌های فعال در حوزه‌های نفت و گاز، ساخت ماشین‌های سنگین و دیگر انواع شرکت‌های خوشه‌ای زیان وارد شده است. این شرکت‌ها در کشورهای عربستان سعودی، آلمان، انگلستان، هند و ایالات متحده آمریکا قرار داشته‌اند.

اهداف اصلی هکرهای ایرانی

رئیس بخش Threat Intelligence Center مایکروسافت ادعا کرد، حملات هکرهای ایرانی با هدف ایجاد بی‌ثباتی صورت گرفته‌اند. ردیابی‌های مایکروسافت، آن‌ها را به گروهی از هکرها با نام هولومیوم رساند. پیشتر نیز ردی از این گروه طی برخی حملات سایبری از سوی ایران دیده شده بود. به عقیده آن‌ها، ایران در آرزوی پیوستن به روسیه و چین به عنوان قدرتمندترین کشورها در دنیای سایبری است.

اگرچه شرکت‌هایی از آمریکا و اروپا نیز طی حملات دو سال اخیر هکرهای ایرانی هدف گرفته‌اند، اما به ادعای مایکروسافت، تمرکز آن‌ها روی خاورمیانه قرار دارد. این شرکت معتقد است افزایش قدرت ایران در دنیای سایبری، اکنون یک خطر برای ایالات متحد آمریکا محسوب می‌شود. این در حالی است که روز به روز شاهد افزایش میزان تنش‌ها میان دو کشور هستیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا