ارتباطات و فناوري اطلاعاتبین الملل

بی اعتنایی آلمان به تحریم آمریکا علیه هوآوی

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که این کشور تمایلی به جلوگیری از توسعه فناوری شبکه ۵G توسط شرکت هوآوی چین ندارد و آماده است تا با فشارهای آمریکا مقابله کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، طی مناظره‌ای در شبکه ZDF این کشور اعلام کرد: آلمان تمایلی به جلوگیری از توسعه شبکه ۵G توسط شرکت هوآوی چین ندارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا آماده است، در صورتی که جنگ تجاری با آمریکا تشدید شود، از منافع خود دفاع کند.

آلتمایر افزود: برلین به صورت پیش‌دستانه توسعه شبکه تلفن همراه نسل بعدی ۵G را توسط یک شرکت مشخص ممنوع نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: نه، ما نمی‌خواهیم هیچ شرکتی را پس بزنیم.

وزیر اقتصاد آلمان می‌گوید: دولت این کشور می‌تواند حمایت کافی را برای حفاظت از شبکه‌های آتی آلمان انجام دهد.

آمریکا مدعی است ‌که ‌دولت چین می‌خواهد از طریق توسعه فناوری ۵G توسط شرکت هوآوی دست به جاسوسی از تمام کشورهای جهان بزند.

دولت آلمان با رد این نگرانی از سوی آمریکایی‌ها، قوانین جدیدی را روز چهارشنبه برای شرکت‌های تلکام ایجاد کرده که بخشی از آن لزوم دریافت مجوز برای قطعات الکترونیکی امنیتی از سوی سازمان امنیت فناوری اطلاعات آلمان است.

بر اساس گفته این وزیر آلمانی، شرکت هوآوی که اخیرا از آمریکا شکایت کرده و خواستار ارائه سند برای ادعاهای دولت آمریکاست، می‌تواند در هر گونه مناقصه در آلمان شرکت کند.

وزیر امور خارجه چین می‌گوید:‌ اقدامات اخیر علیه شرکت‌های چینی و اشخاص حقیقی این کشور یک اتهام معمولی نیست، بلکه ‌فشار سیاسی مغرضانه هستند.

آلتمایر گفت: جنگ تجاری برنده‌ای نخواهد داشت و اتحادیه اروپا در تلاش است تا از ادامه تقابل تجاری با آمریکا جلوگیری کند، اما در صورتی که واشنگتن به فشار اقتصادی به اتحادیه اروپا و یا اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورهای اروپایی ادامه دهد، بروکسل آماده است تا با اتخاذ سیاست‌های متقابل از منافع خود حفاظت و دفاع کند.

در حالی که مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا با واشنگتن این هفته برگزار شد، ترامپ اعلام کرده است بر واردات خودرو و لوازم یدکی از اتحادیه اروپا تعرفه تا ۲۵ درصدی اعمال خواهد کرد. 

 

منبع
فارس به نقل از راشاتودی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا