بانکبانک و بیمه

بانک توسعه صادرات تامین سرمایه در گردش پتروشیمی ایلام را پذیرفت

 

همزمان با سفر دکترعلی صالح آبادی به ایلام، زمینه های تعمیق همکاری با شرکت پتروشیمی ایلام کلید خورد و مقرر شد بانک توسعه صادرات، بخشی از تامین سرمایه در گردش این شرکت به همراه ارایه محصولات متنوعی خدمات بانکی را بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در بازدید و جلسه ای که با مدیرعامل و مدیران شرکت پتروشیمی ایلام اعلام داشت: از اعلام آمادگی بانک توسعه صادرات برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای تکمیل فاز ۲ این پتروشیمی خبر داد و گفت: با توجه ظرفیت های مطرح شده و توان صادراتی این واحد تولیدی، بانک توسعه صادرات آمادگی دارد در زمینه سرمایه در گردش به این مجموعه تسهیلات ارائه کند.
وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات محصولات و خدمات متنوع بانکی دیگری در حوزه ارزی و ریالی دارد که پیشنهاد بانک این است از مجموعه این خدمات، شرکت پتروشیمی ایلام می تواند بهره بگیرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: راه اندازی فاز۲ پتروشیمی ایلام می تواند منجر به تکمیل حلقه‌های صنایع وابسته و توسعه طرح‌های میان‌دستی و پائین‌دستی و ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی و رونق اقتصادی در استان شود.

  • ۷۵ درصد محصولات پتروشیمی ایلام به بازارهای جهانی صادر می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی ایلام اظهار داشت: ۷۵ درصد از تولیدات ما به خارج صادر می شود و کشورهایی چون عراق، ترکیه، ارمنستان و چین از عمده ترین خریداران محصولات این واحد پتروشیمی هستند.
شاپور تقی پور افزود: پروژه در دست احداث الفین Olefin در شرکت پتروشیمی ایلام، بزرگ‌ترین واحد الفین در غرب کشور است.
وی با توضیح اینکه محصول تولیدی پتروشیمی ایلام، یک محصول استراتژیک است، گفت: اتیلن به تنهایی ماده اولیه ۱۰۴ محصول دیگر است و این ویژگی برگ برنده پتروشیمی است، از طرفی نزدیکی این مجتمع به پالایشگاه ایلام و نیز مجاورت با مرز توانسته بستر مناسبی برای کاهش هزینه های تولید و سود بالای صادراتی را برای این واحد تولیدی فراهم کند.
وی افزود: فاز دوم پتروشیمی ایلام تا ۹۶ درصد پیشرفت داشته و بناست در شهریور ماه سال جدید به بهره برداری برسد.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز طرح احداث پتروشیمی ایلام پس از مطالعات فراوان در شرکت ملی پتروشیمی به تصویب رسید و در سال ۸۱ عملیات احداث این مجتمع پتروشیمی در بخش چوار در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتا در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.
این مجموعه با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی احداث شده وتا امروز شرایط اشتغال برای بالغ بر ۲۱۹۰ نفر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورده است.
به گفته تقی پور مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام، با راه اندازی کامل این مجتمع، فرصت برای انجام فعالیت های تازه در حوزه مسئولیت اجتماعی در استان و اشتغالزایی ۴۰۰ نفر نیز فراهم می شود.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت ملی پتروشیمی ایران، بیش از ۳.۵ درصد از ذخائر نفتی و ۱۱ درصد از ذخائر گازی کشور در استان ایلام قرار دارد و به طور قطع این ظرفیت می تواند محمل مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ایلام مطرح کرد:
تعیین پنج اولویت برای منابع انسانی بانک
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه بازدیدهای استانی خود به ایلام سفر کرد و با همکاران این شعبه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش رویداد، دکتر صالح آبادی در نشست صمیمانه خود با کارکنان شعبه ایلام ضمن تقدیر از همدلی و انگیزه بالا و مطلوب این شعبه گفت: مهمترین دارایی بانک، نیروی انسانی آن است که همواره پنج شاخص “تکریم همکاران”، “توجه به انتظارات آنان”، “ایجاد محیط کاری مناسب”، “پاسخگویی و مسئولیت پذیری” و “تعامل مناسب بین آنها” از اولویت های بانک در این حوزه است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران افزود: بی تردید خداوند به کاری که با عشق و علاقه انجام شود، خیر و برکت بیشتری اعطا می کند و معتقدم “صمیمیت در فضای کاری” بیش از ساز و کار دستوری منتج به پیشبرد امور خواهد شد.
وی در ادامه صحبت های خود به تشریح وضعیت عمومی بانک پرداخت و گفت: یکی از مهمترین موتورهای محرک بانک، منابع بانکی است؛ خوشبختانه در سالهای اخیر جذب منابع ما از صندوق توسعه ملی و نیز خطوط اعتباری بانک مرکزی در سطح خوبی بوده و در مجموع با احتساب آخرین افزایش سرمایه بانک، وضعیت مطلوبی در بخش نقدینگی ارزی و ریالی داریم.

  • تنوع در پرتفوی اعتباری همواره مدنظر بوده است

مدیر عامل بانک توسعه صادرات اظهار داشت: طی چهار سال اخیر بانک هرگز به لحاظ منابع محدودیت نداشته است؛ افزایش و تنوع پرتفوی اعتباری بانک باعث شده بتوانیم پروژه های بسیاری را به نسبت سالهای گذشته تحت حمایت قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: جدا از پروژه هایی که محل صندوق توسعه ملی عمدتا به صورت ارزی تامین مالی شده اند، در حوزه سرمایه در گردش توانسته ایم در اکثر صنایع بزرگ صادراتی از جمله پتروشیمی، فولاد در سراسر کشور مشتری جذب کنیم؛ این رویه در مورد صنایع کوچک و متوسط صادراتی نیز صادق بوده است.
به گفته صالح آبادی حجم تسهیلات ریالی اگزیم بانک ایران از ۱۹۰۰ میلیارد تومان به ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد؛ در مجموع پرتفوی ارزی و ریالی بانک توسعه صادرات با فرض ثبات نرخ ارز، نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سالهای گذشته سه تا چهار برابر شده است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اذعان به روند مطلوب پیشرفت پروژه های تحت پوشش تامین مالی این بانک گفت: بانک در ابعاد مختلف رشد کرده است؛ ما در طرح های صادراتی بسیار مهم و موثری همچون پتروشیمی بوشهر مشارکت داشته ایم که با به بهره برداری رسیدن هر فاز آن سالانه ۱ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل خواهد شد؛ این پروژه از سه فاز تشکیل شده که فاز یک آن ۹۷ درصد پیشرفت داشته و در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید؛ در کل این پروژه از فاینانس چین با رقمی معادل ۲.۲ میلیارد یورو استفاده شده است.
وی یادآور شد در بخش اعتبار اسنادی و ضمانت نامه های داخلی نیز در سال جاری رشد خوبی داشته ایم؛ در بخش ضمانت نامه های ریالی ۳۶۰ میلیارد تومان ضمانت نامه ریالی صادر کرده ایم که به نسبت سال گذشته در همین محدوده زمانی با ۲۴۲ میلیارد تومان ضمانت نامه صادره، رشدی پنجاه درصدی را شاهد بودیم؛ همچنین در دی ماه ۹۷ بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان اعتبار اسنادی داخلی صادر شده است.
صالح آبادی بیان داشت: علی رغم محدودیت های ناشی از تحریم، تلاش داریم از همه توان خود برای پیشبرد اهداف تعیین شده، ارائه خدمات به مشتریان و بهبود شرایط موجود استفاده کنیم.
وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات در شرایط برجام توانست به خوبی از این فرصت استفاده کند که از آن جمله می توان به گسترش روابط کارگزاری و دریافت خطوط فاینانس و ریفاینانس اشاره کرد.
وی روابط برون سازمانی بانک توسعه صادرات را خوب و تنظیم شده توصیف کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ارتباط مطلوبی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر نهادها و سازمانهای مرتبط دارد و این همکاری های سازنده کمک بزرگی به بانک در مسیر فعالیت هایش بوده است؛ از طرفی همدلی و همگرایی خوبی بین هیات مدیره وجود دارد و عملا هیچ تصمیمی در بانک بدون اجماع گرفته نشده است.
علی صالح آبادی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی گفت: سیاستگذاری در اقتصاد در حال حاضر مستلزم کار کارشناسی و دقیق است که خوشبختانه با علاقه مندی، همدلی و همگرایی مشهود در ساختار بانک توسعه صادرات، در مسیر درست آن در جریان است.
وی بیان داشت: یقینا بانک توسعه صادرات ایران در حال حاضر از جهت منابع، نیروی انسانی، انسجام مدیریتی، سلامت کاری و عملکردی جزء بهترین بانک های کشور است.

  • بانک توسعه صادرات به مناطق مرزی و محروم توجه خاص دارد

محمدجعفر مزده، عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات نیز با اشاره به سیاست بانک در توجه به استانهای مرزی و ظرفیت آنها در شرایط خاص حال حاضر کشور گفت: بانک برنامه های مشخص و متمرکزی برای استان های محروم از جمله ایلام در نظر گرفته و در این میان برای کسب نتیجه مورد نظر و توسعه و رونق این استان، توجه و همراهی همکاران لازم و ضروری است.
مزده اذعان داشت: امروز خوب و صادقانه کار کردن برای این کشور و مردم بهترین راه برای ادای دین به کسانی است که جان خود را برای این سرزمین فدا کردند.
در این سفر استانی محمدجعفر مزده، عضو هیات مدیره بانک و مدیران امور شعب و بازاریابی، اعتبارات، بین الملل و روابط عمومی، آقای دکتر صالح آبادی را همراهی می کردند.

  • آغاز همکاری با شرکت پتروشیمی ایلام

بعد از دیدار با همکاران، بازدید و جلسه ای با حضور دکتر صالح آبادی در شرکت پتروشیمی ایلام انجام شد و مقدمات همکاری بانک و این شرکت به طور رسمی آغاز گردید.

  • شرکت پتروشیمی ایلام در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و در بخش چوار و به فاصله ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایلام واقع شده است. ۷۵ درصد محصولات این شرکت به بازارهای جهانی صادر می‌شود. استان گازخیز ایلام بعد از عسلویه، بزرگترین ذخایر گازی کشور را داراست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا