امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد ۲۰ درصد اشتغال از سوی کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: هم اکنون ۲۰ درصد از مجموع اشتغال کشور توسط این نهاد در حال تامین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حجت الله عبدالملکی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این نهاد علاوه بر توانمند سازی مددجویان زیرپوشش توانسته در تولید ملی نیز سهیم باشد.

وی همچنین مهمترین برنامه کمیته امداد برای ریشه کنی فقر را توانمندسازی اقشار محروم در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت: مددجویان با توانمند سازی می توانند علاوه بر گذران زندگی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کنند.

همچنین بخوانید

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اعلام این خبر که ۱۰ درصد از دام کشور در قالب طرح های اشتغال این نهاد تولید می شود، گفت: بخش زیادی از مجریان این طرح ها خودکفا و دیگر مددجو نمی باشند.

وی افزود: مجریان طرح های اشتغال سه تا پنج سال از سوی کمیته امداد همراهی می شوند تا مشکلات فضای کسب و کار کشور به آنان صدمه وارد نکند.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه در صورت همراهی دولت دام بیشتری از سوی کمیته امداد تولید خواهد شد، اظهارداشت: خانواده های زیر پوشش این نهاد با تامین اعتبار و ارائه تسهیلات بانکی می توانند به نحو احسن در حوزه گوشت نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون درآمد طرح های اشتغال کمیته امداد بیش از مستمری مورد پرداخت این نهاد به حساب خانواده های زیر پوشش است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: امسال پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق طرح های اشتغال ایجاد و به طور مستقیم وارد زندگی خانواده های زیرپوشش این نهاد شده است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته در مجموع ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد از طریق طرح های اشتغال این نهاد در کشور ایجاد شده است.

عبدالملکی بیان داشت: کمیته امداد برای ایجاد این میزان درآمد طی بازه زمانی مزبور کمتر از پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.

وی با اعلام این خبر که از امسال اجرای طرح نظام راهبری شغلی در کشور آغاز شده است، ادامه داد: طبق طرح مدنظر کارآفرینان حرفه ای کشور دعوت می شوند تا با توسعه زنجیره ارزش خود برای خانواده های محروم اشتغالزایی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن تاکید بر اینکه تنها راهکار برون رفت از مسئله بیکاری در کشور بهره گیری از ظرفیت کارآفرینان حرفه ای است، یادآور شد: بطورکلی ۲۰۰ طرح با همکاری کارآفرینان حرفه ای طی سال جاری و همینطور پنج هزار طرح دیگر طی سال آینده اجرا تا ۷۰ هزار فرصت شغلی در جامعه محقق شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری و مهدی شیار» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا