صنعت، معدن، تجارت

تعداد شاغلان معادن کشور ۵.۲ درصد افزایش یافت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تعداد شاغلان معادن درحال بهره‌برداری در سال ١٣٩۶ با ٩۵٨٣١ نفر و افزایش ٢٣۴۵ نفر نسبت به سال ١٣٩۵، ۵.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نتایج طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور سال ١٣٩٧ توسط مرکز آمار ایران اعلام شد.

بر این اساس، تعداد شاغلان معادن در حال بهره‌برداری در سال ١٣٩۶ با ٩۵٨٣١ نفر و افزایش ٢٣۴۵ نفر نسبت به سال ١٣٩۵، ۵.۲ درصد رشد داشته است.

مرکز آمار ایران همه ساله‌، طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور را با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی کشور، مقدار و ارزش تولیدات و فروش مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی، ارزش سرمایه‌گذاری و … اجرا می‌کند.

سی و ششمین طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور در سال ١٣٩٧ اجرا شده است. بررسی عملکرد معادن در حال بهره‌برداری کشور نشان می‌دهد که:

تعداد معادن در حال بهره‌برداری در سال ١٣٩۶ با ۵٣۵٣ معدن و افزایش ۴۴٠ معدن نسبت به سال ١٣٩۵، ٩ درصد رشد داشته است.

تعداد شاغلان معادن در حال بهره‌برداری در سال ١٣٩۶ با ٩۵٨٣١ نفر و افزایش ٢٣۴۵ نفر نسبت به سال ١٣٩۵، ٢.۵ درصد رشد داشته است.

جبران خدمات شاغلان معادن در حال بهره‌برداری با ٢٩٨۵٧ میلیارد ریال و افزایش ۵٩۴۵ میلیارد ریال نسبت به سال ١٣٩۵، ۲۴.۹ درصد تغییر داشته‌اند.

در سال ١٣٩۶، حدود ٣۶١٢٠۶ هزار تن مواد معدنی به ارزش ٢۵٠۴٨۵ میلیارد ریال تولید شده که نسبت به سال ١٣٩۵ از نظر مقدار ٧١٠٢ هزار تن و از نظر ارزش ٨۴٧۵١ میلیارد ریال، به ترتیب معادل ٢ درصد و ۵١.١ درصد افزایش داشته است.

متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا