صنعت، معدن، تجارت

تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی از لحاظ حجمی بیش از ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود که نکته بسیار قابل تامل و توجه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کیانوش جهان پور در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد با موضوع اقدامات وزارت بهداشت در جهت تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی افزود: صنعت دارو در بین همه صنایع سلامت محور و حتی سایر صنایع و بخش های اقتصادی کشور به نوعی در این حوزه پیشگام است.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این هم اکنون بیش از ۶۷ درصد مواد موثره و اولیه دارویی مورد نیاز ساخت دارو در داخل تولید می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بطورکلی از مجموع ۹۷ درصد تولید محصول نهایی (دارو) در کشور ۵۰ تا ۵۴ درصد صفر تا ۱۰۰ ایرانی است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: متاسفانه در تجهیزات پزشکی این گونه نیست یعنی یک سوم تجهیزات مورد نیاز کشور هم اکنون در داخل تولید و بقیه از محل واردات تامین می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهارداشت: سیر صعودی و نمودار تولید داخل در حوزه مدنظر به خصوص طی ماه های اخیر این امیدواری را ایجاد کرده که بتوان سهم تولید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی را به نحوقابل ملاحظه ای طی سال های آینده در کشور افزایش داد.

وی گفت: خوشبختانه امروز توان لازم برای ساخت تجهیزات پزشکی به لحاظ دانش فنی و نیروی انسانی در مملکت وجود دارد.

جهان پور افزود: بدون شک با زمینه سازی از سوی دستگاه های مختلف، همکاری بین بخشی و در عین حال سرمایه گذاری مناسب و لازم در این حوزه می توان طی سال های آتی در بحث تجهیزات پزشکی و همچنین سایر کالاهای سلامت محور از جمله فرآورده های آرایشی و بهداشتی از وضعیت بهتری برخوردار بود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: سهم فرآورده های آرایشی و بهداشتی تولید داخل در حال حاضر نسبت به سایر حوزه ها خیلی پر رنگ نیست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا