امور زیربناییراه و ساختمان

راه اندازی ترن ست ها در نوروز ۹۸

 

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از راه اندازی ترن ست ها طی نوروز ۹۸ در ناوگان ریلی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد رجبی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام این مطلب که راه اندازی ترن ست های مزبور که به دلیل کمبود قطعات و مشکلات مالی در دو سال گذشته متوقف شده بود در دستور کار قرار گرفته است، افزود: براین اساس ۱۸ رام ترن ست طی نوروز در مسیرهایی مانند یزد، همدان و مشهد به ناوگان ریلی اضافه می شود.

همچنین بخوانید

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از برنامه هایی که در دو سال گذشته مورد توجه شرکت حمل و نقل ریلی رجا واقع شده خرید واگن از سازندگان داخلی است، اظهارداشت: طی ۲۵ ماه گذشته ۵۰ واگن نو به ناوگان ریلی اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا ادامه داد: علاوه براین تا پایان امسال نیز تعدادی واگن نو به ناوگان افزوده خواهد داشت که با تحقق این مهم تعداد واگن های نو که به ناوگان ویلی اضافه شده به ۷۷ واگن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اواسط سال گذشته ۲۵ واگن دست دو به ناوگان افزوده شده است، گفت: در سال آینده برنامه های مفصلی در زمینه بازسازی واگن های فرسوده اجرا خواهد شد.

رجبی در ادامه افزود: دولت از محل تبصره ۱۸ منابعی را تامین کرده تا از این طریق بتوان اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی واگن های فرسوده که بالای ۳۰ سال عمر دارند را از محل تسهیلات بانکی فراهم کرد.

وی با اعلام این خبر که ۱۰ واگن بازسازی شده در کلاس پنج ستاره هم اواخر هفته جاری وهفته آینده آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود، اظهارداشت: قرارداد بازسازی واگن های پنج ستاره با یک شرکت عملیاتی شده و نمونه ساخته شده مورد تایید شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: سال ۹۸ سال پرتحرکی برای ورود قطارهای با کلاس و کیفیت بالا به ناوگان ریلی کشور خواهد بود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری و مهدی شیار» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا