ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاهش تعداد مشترکان موبایل ؛ رایتل بیشترین ریزش را داشت

 

بر اساس آمار، ضریب نفوذ تلفن همراه در سه ماهه سوم امسال کاهش پیدا کرده است که از ریزش مشترکان موبایل حکایت دارد. بر اساس آمار، مشترکان رایتل بیشترین کاهش را داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، زجدیدترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تا ۳۰ آذر ۹۷ ضریب نفوذ تلفن در کشور حدود ۱۰۸ درصد بوده است، اما این میزان در شهریورماه امسال حدود ۱۱۲ درصد بوده است که کاهش مشترکان موبایل را نشان می‌دهد. در واقع تا پایان شهریور سال جاری تعداد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه حدود ۹۱ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۳۵ مشترک بوده است که این میزان تا ۳۰ آذرماه امسال به ۸۸ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۴۲ مشترک رسیده است؛ از این رو مشترکان موبایل به میزان ۳٫۳ درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

همچنین بخوانید

 

سهم اپراتورها از مشترکان موبایل

اپراتور همراه اول ۶۰٫۷۰ درصد، ایرانسل ۳۷٫۴۶ درصد و رایتل نیز ۱٫۸۲ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس مقایسه‌ای که از آمار فعلی اپراتورها با آمار شهریور سال جاری انجام شده است، اپراتور همراه اول حدود ۰٫۵۹ درصد و ایرانسل نیز حدود ۱٫۲۳ درصد رشد داشته است، اما اپراتور رایتل حدود ۱٫۹۶ درصد افت را تجربه کرده است. البته سازمان منطقه آزاد کیش نیز از سهم بازار اپراتورهای کشور حدود ۰٫۰۱ درصد را به خود اختصاص داده است.

 

به طور کلی هم‌اکنون تعداد مشترکان اپراتور همراه اول ۵۳ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۹۷، اپراتور ایرانسل ۳۳ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۷۲ و اپراتور رایتل نیز ۱ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۶۳۱ مشترک است. در واقع میزان مشترکان موبایل اپرتورها با کاهش همراه بوده است، اما بیشترین ریزش مشترک به اپراتور رایتل اختصاص دارد.

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا