صنعت، معدن، تجارت

بسته بندی یک هنر است

 

یک کارشناس طراحی ساختار، بسته بندی و چاپ گفت: بسته بندی در دنیای امروز حتی جدی تر از گذشته به عنوان یک هنر شناخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ایمان هاتفی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد با موضوع نقش بسته بندی و صادرات افزود: هنری که با صنعت، علم و تکنولوژی تلفیق و یک بسته بندی را خلق می کند.

وی همچنین اظهارداشت: جوامع مختلف بنا بر دیدگاه های خودبسته بندی را تعریف می کنند.

این کارشناس طراحی ساختار، بسته بندی و چاپ گفت: بسته بندی قدمتی به درازای عمر بشر دارد.

وی در ادامه افزود: نقش بسته بندی هرچند حفاظت و به نوعی حمل کننده محصول است ولی این را هم باید مدنظر داشت که امروزه «هنر» بسته بندی را در جوامع مختلف در بین رقبا از دیگر رقبا متمایز می کند.

هاتفی بیان داشت: اکنون در جوامع مختلف به بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش نگاه می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه بسته بندی موفق از یک ساختار شروع می شود، افزود: متاسفانه طی چند ساله اخیر به این ساختار کمتر توجه شده است.

این کارشناس طراحی ساختار، بسته بندی و چاپ ادامه داد: ساختار ی که چهار چوب اصلی یک بسته بندی را قبل از طراحی گرافیک تشکیل می دهد خود می تواند تلفیقی از علم، هنر و تکنولوژی باشد.

وی گفت: این ساختار رابطه مستقیم با نوع محصول دارد که می تواندضمن به همراه داشتن جلب رضایت مشتری در جلوگیری از ضایعات، حمل و نقل، انبارش، توزیع، سهولت مصرف، مسائل زیست محیطی، امنیتی و اعتمادپذیری بسیار نقش آفرین باشد.

هاتفی افزود: تمامی این موارد در کنار هم می توانند یک بسته بندی مناسب را تشکیل دهد.

وی در خصوص طراحی گرافیک بسته بندی نیز اظهارداشت: وظیفه گرافیک در وهله اول اطلاع رسانی است.

این کارشناس طراحی ساختار، بسته بندی و چاپ اضافه کرد: این اطلاع رسانی توسط یک طراح می تواند خیلی هنرمندانه، زیرکانه و خلاقانه با بهره گیری از دانش روز، استفاده از روان شناسی اجتماعی، شناخت رنگ ها و جاگذاری متون روی یک بسته بندی یک طرح را از دیگر رقبا متمایز کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا