بانکبانک و بیمه

همایش تبیین سیاستها و فرآیندهای اجرایی طرح ادغام بانک‌ها

معاون وزیر اقتصاد گفت: ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه یک تصمیم ملی است و بنده از سوی جناب آقای دکتر دژپسند این اطمینان را می دهم که وزارت اقتصاد با تمام وجود از این طرح حمایت می کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه یک تصمیم ملی است و بنده از سوی جناب آقای دکتر دژپسند این اطمینان را می دهم که وزارت اقتصاد با تمام وجود از این طرح حمایت می کند.

دکترعباس معمارنژاد خاطر نشان کرد: این موضوع تدبیری است که از سوی سران سه قوه به عنوان عالی ترین مقامات کشور و با تایید مقام معظم رهبری و همراهی ستاد کل نیروهای مسلح اندیشیده شده است.

وی بهبود کارایی و تنوع بخشی در پرتفوی بانکها، امکان نظارت بیشتر بانک مرکزی، ممانعت از رشد دارایی های سمی و منجمد نظام بانکی، کاهش هزینه های مالی و کسب قدرت بازار را بخشی از اهداف ادغام برشمرد و افزود: طرح ادغام تغییری است که در جهت رشد و کمال و توسعه نظام اقتصادی صورت می گیرد و قطعاً آثار این ادغام خدمت بهتر به نیروهای مسلح کشور خواهد بود.

دکتر معمارنژاد بر ضرورت نگاه به موضوع ادغام به عنوان یک پروژه مهم و ملی تاکید کرد و گفت: برای انجام صحیح این پروژه یک سری امور حقوقی و مالی نظیر برگزاری مجامع، تنظیم صورت های مالی و ارزش گذاری دقیق نیاز است و فصل الخطاب و مهم ترین عامل در این مسیر هماهنگی کامل بین ارکان مختلف ادغام است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا