ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ایجاد شبکه ملی اطلاعات یک باید است

یک پژوهشگر ارشد فضای مجازی گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات در هر کشوری یک باید در عصر ارتباطات است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید علیرضا آل داوود در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: شبکه ملی اطلاعات یک زیر ساخت ارتباطی بسیار مهم برای کشور محسوب می شود.

وی در ادامه به تاریخچه شبکه ملی اطلاعات در دنیا اشاره کرد و اظهارداشت: آمریکا نخستین کشوری که شبکه زیرساخت ملی اطلاعات را در دنیا راه اندازی کرده است.

این پژوهشگر ارشد فضای مجازی گفت: کره جنوبی، چین و غیره از دیگر کشورهای مجهز به این شبکه در جهان هستند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: نقش این شبکه در رشد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… این کشورها بسیار پر رنگ بوده است.

آل داوود تصریح کرد: «ادوارداسنودن» پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) سال ۲۰۱۳ وقتی افشاگری کرد که از اتحادیه اروپا به خصوص صدر اعظم آلمان جاسوسی و سرقت اطلاعاتی انجام داده «آنگلا مرکل» همان سال ها به فرانسه رفت و با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور وقت فرانسه قرار تاسیس یک شبکه اروپایی گذاشته شد که هم اکنون این شبکه در حال اجرایی شدن است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اتحادیه اروپا طی این سال ها قانون حفاظت اطلاعات عمومی اروپا (جی.دی. پی. آر) را نیز به تصویب رساند.

این پژوهشگر ارشد فضای مجازی افزود: «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در اجلاس جهانی داووس ۲۰۱۸ طی سخنرانی تلگرام، فیس بوک، گوگل، توییتر و غیره را بستر زیست جنایتکارها و تروریست ها، کودک آزاری و قاچاق انسان معرفی کرد.

وی اظهارداشت: نخست وزیر انگلیس به عنوان پیشنهاد به سران اقتصادی حاضر در اجلاس نیز گفت تا زمانیکه خدمات دهندگان این سرویس ها نتوانند بستر خود را از مواردی چون محتوای گروه های تروریستی، قاچاق انسان و مباحث و مطالب مربوط به کودک آزاری پالایش کنند از سرمایه گذاری بر روی این شرکت ها توسط آنان برای عمل به قوانین و محدودیت های مورد انتظار خودداری شود.

وی در ادامه یادآورشد: «ترزا می» سخنرانی دیگری دارد مبنی بر اینکه باید یک اینترنت جدیدی بوجود آورد که توسط دولت ها کنترل و قانون گذاری شود بنابراین این حساسیت در تمامی دنیا حتی ممالک پیشرفته هم وجود دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا