صنعت، معدن، تجارت

کشف ۳.۴ میلیارد تومان پارچه و البسه قاچاق/ ۱۱ کیلو هروئین کشف شد

مأموران گمرک موفق به کشف و ضبط ۳۴ میلیارد ریال پارچه و البسه قاچاق و ۱۱ کیلو هروئین شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از گمرک ایران، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، مأموران گمرک منطقه آزاد انزلی با کنترل دقیق خودروی مشکوک به محموله قاچاق، یک دستگاه تریلی حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی متوقف کردند.

در بازرسی از خودروی توقیفی، پارچه و البسه خارجی قاچاق شامل؛ انواع لباس، انواع تی‌شرت با تصاویر خاص ممنوع‌الورود و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف و ضبط شد.

کارشناسان، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۳۴ میلیارد ریال برآورد کردند که در این رابطه خودرو حامل کالای قاچاق و کالاهای کشف شده توقیف و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

کشف تریاک در داخل پیراهن کادویی

همچنین در عملیات دیگری، مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در بازرسی از یک بسته پستی حاوی پیراهن مردانه ۸۲ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

مأموران گمرک فرودگاه امام خمینی با استفاده از اسکن بسته‌های پستی و مدیریت ریسک این مقدار مواد را کشف کردند که در لایه میانی یک پیراهن مردانه کادویی جاسازی شده بود.

کشف ۴ کیلوگرم حشیش و تریاک از چمدان یک مسافر

مأموران گمرک بازرگان نیز در سالن مسافری این گمرک پس از مشکوک شدن به یک مسافر، با کنترل و بازرسی چمدان این مسافر، ۴ کیلوگرم تریاک و حشیش را در چمدان او شناسایی و کشف کردند.

این مقدار مواد مخدر بسیار ماهرانه، در آستری چمدان جاسازی شده بود و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع زیربط ارجاع داده شد.

کشف ۱۱ کیلوگرم هروئین

همچنین مأموران گمرک دوغارون از یک کامیون ورودی ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را کشف کردند.

مأموران سایت ایکس ری کامیونی گمرک دوغارون در حین اسکن و بازرسی کامیون‌های خالی ورودی به کشور از یک کامیون تانکردار ایرانی مقدار ۱۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین فشرده کشف کردند.

پس از تنظیم صورت جلسه، مواد مخدر به همراه متهم تحویل مراجع قضائی داده شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا