بین الملل

فروش یکی از بناهای نمادین نیویورک به قیمت ۱۵۰ میلیون دلار

به گفته منابع آگاه، ساختمان مشهور کرایسلر که زمانی بلندترین برج جهان بود، با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت خریداری شده به فروش خواهد رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، به گفته منابع آگاه، ساختمان مشهور کرایسلر که زمانی بلندترین برج جهان بود، با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت خریداری شده به فروش خواهد رسید.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد، شرکت هولدینگ املاک آراف‌آر، که مالک تعدادی از ساختمان‌های مشهور در منهتن است، قرار است در کنار یک شریک خارجی، این ساختمان را به قیمت فقط ۱۵۰ دلار، خریداری کند. رویترز گزارش داد که این شریک خارجی، شرکت هولدینگ املاک جی‌ام‌بی‌اچ، بزرگترین شرکت املاک خصوصی اتریش، می‌باشد.

گزارشات حاکی از آن است که توافق خرید ساختمان کرایسلر از مالکان کنونی آن، انجمن سرمایه‌گذاران ابوظبی، این هفته امضا شده است. این ساختمان حدوداً ۲ ماه است که در بازار برای فروش گذاشته شده است.

در سال ۲۰۰۸، پیش از بحران اقتصادی جهان، بازوی سرمایه‌گذاری دولت ابوظبی، ۸۰۰ میلیون دلار را برای به دست آوردن ۹۰ درصد این برج که از نمادهای معماری نیویورک است، هزینه کرده بود. این ساختمان، بلندترین ساختمان جهان بود تا این که در سال ۱۹۳۱ ساختمان امپایراستیت نیویورک این عنوان را از آن خود کرد.

دلیل اصلی افت قیمت این است که این قرارداد زمین زیر ساختمان را در بر نمی‌گیرد. این زمین حالا متعلق به مدرسه هنر کاپر یونیون است و این بدان معنی است که خریداران باید نرخ سنگینی بابت اجاره زمین پرداخت کنند که در سال ۲۰۱۸ برابر با ۷.۷۵ میلیون دلار در سال بود و امسال به ۳۲.۵ میلیون دلار افزایش یافته است. تخمین زده می‌شود این اجاره درسال ۲۰۲۸ به ۴۱ میلیون دلار در سال برسد.

همچنین با توجه به این که امسال اکثر واحدهای این ساختمان از سکنه خالی خواهند شد، خریدار آن باید به فکر مستأجران جدیدی باشد که این لازمه تعمیرات و نوسازی گسترده در این سازه می‌باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا