امور زیربناییتعاون و اشتغال

آمادگی بخش تعاون برای ورود به دوره بازسازی زیرساخت‌های سوریه

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران از آمادگی بخش تعاون ایران برای حضور در بازسازی زیرساخت‌های سوریه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، ماشاالله عظیمی، در نشست مشترک با هیئت تجاری سوریه که ساعاتی قبل در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد، با اشاره به همبستگی و نزدیک دو ملت و دولت ایران و سوریه در طول ۴ دهه پس از انقلاب گفت: امروز که ملت سوریه بازسازی کشور خود را پیش رو دارد این هماهنگی و همبستگی می‌تواند راهگشا باشد.

وی با معرفی توانمندی‌های بخش تعاون ایران در بخش‌های مختلف گفت: در قانون اساسی اقتصاد ایران به سه بخش تقسیم شده که بخش تعاون به عنوان رکن مبتنی بر مشارکت مردمی رکن دوم اقتصاد ایران است.

عظیمی با بیان اینکه ایران دارای بیش از ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال از ۲۳۰ هزار شرکت ثبت شده است، ادامه داد: بهترین ظرفیت‌های موجود در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار دارد.

این عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به ظرفیت‌های ایران در بخش‌های کشاورزی، دام و طیور، صنایع دریایی، هوایی، تکنولوژی‌های نوین و صنعت ساختمان و فعال بودن بخش تعاون در این بخش‌ها یادآور شد: ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی ناشی از سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمان است که ۱۵ درصد اشتغال مولد مربوط را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: ایران خاستگاه مواد معدنی مناسب، پایدار، کیفی و ارزان است و سوریه می‌تواند از این ظرفیت برای بازسازی زیرساخت‌های خود استفاده کند.

وی تاکید کرد: بازسازی زیر ساخت‌های سوریه می‌تواند با فعال کردن کل اقتصاد سری مشکلات اقتصادی این کشور را حل کند و اشتغال زا باشد.

عظیمی همچنین با اشاره به برگزاری چندین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با مدیریت اتاق تعاون به هیئت تجاری سوریه توصیه کرد که با موضوع را در این نمایشگاه از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنند.

وی همچنین به توانمندی‌های ایران در زیرساخت‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و به تجار سوری توصیه کرد که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران همچنین به وصیت حافظ اسد به بشار اسد مبنی بر اینکه از ملت ایران دور نشوند اشاره کرد و گفت: ملت ایران در سوریه در روزهای سخت در کنار هم بودند و قطعاً بازسازی سخت‌تر از شرایط گذشته نیست که در این شرایط نیز ایران می‌تواند در کنار سوریه باشد.

وی هم افزایی ایران و سوریه در جریان بازسازی زیرساخت‌ها را به معنای تقویت محور مقاومت برشمرد و آمادگی بخش تعاون ایران را برای حضور در بازسازی زیرساخت‌های سوریه اعلام کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا