امور زیربناییتعاون و اشتغال

دولت فعالیت بخش خصوصی در سوریه را تسهیل کند

معاون امور بین الملل اتاق تعاون ایران با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطات تجاری ایران و سوریه در شرایط فعلی، گفت: امروز فرصت مناسبی است تا در کمترین زمان ممکن بازسازی سوریه صورت پذیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدعلی ضیغمی ساعاتی قبل در نشست مشترک هیأت تجاری سوریه با فعالان اقتصادی بخش تعاون که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد گفت: هدف از این نشست این است که در توسعه روابط تجاری دو کشور کمک کنیم؛ طبیعتاً برای توسعه روابط تجاری راهکارهای مختلفی وجود دارد که فعالیت تشکل‌ها و بخش خصوصی یکی از مهمترین این راهکارها محسوب می‌شود. ضمن اینکه دولت‌ها به عنوان تسهیلگر باید زمینه توسعه تجارت را فراهم کنند.

معاون امور بین الملل و اقتصادی اتاق تعاون ایران ادامه داد: امروز ضرورت توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی بین ایران و سوریه بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند و ایران باید با حمایت از سوریه کمک کند تا بازسازی سوریه با سرعت بیشتر و زمان کمتر صورت پذیرد.

ضیغمی با اشاره به اینکه بازسازی سوریه منجر به شکوفایی اقتصادی در این کشور می‌شود، تاکید کرد: مهمترین مساله در توسعه روابط تجاری شناخت و کسب اطلاعات است و اگر فعالان اقتصادی از ظرفیت‌های یکدیگر شناخت داشته باشند قطعاً می‌توانند به اهداف توسعه‌ای خود برسند.

معاون امور بین الملل و اقتصادی اتاق تعاون ایران گفت: راه‌های بسیاری برای کسب اطلاعات و شناخت مزیت‌ها و ظرفیت‌های تجاری دو کشور وجود دارد که مهمترین آن روابط و توسعه مناسبات هیأت‌های تجاری ایران و سوریه است که امیدواریم در این سفر بتوانیم شرایط همکاری‌های هیأت‌های تجاری دو طرف را فراهم کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا