بورسبورس اوراق

افزایش ۴۴۰ واحدی شاخص در هفته اول خرداد

بورس اوراق بهادار تهران در هفته اول خرداد ماه روند صعودی به خود گرفت به طوری که شاخص کل در این هفته ۴۴۰ واحد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، در هفته جاری برای بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل از رقم ۷۶ هزارو ۴۱۳ واحد به مقدار ۷۶ هزار و ۸۵۳ واحد رسید که با این حساب با ۴۴۰ واحد رشد، ۰.۵۸ درصد بازده داشت.

در ۴ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۸۴۴۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۵.۵ درصد کاهش یافته است.

در این هفته ارزش معاملات نرمال با ۲۵.۵ درصد کاهش به رقم ۸۴۴۸ میلیارد ریال و حجم معاملات با ۲۷ درصد کاهش به ۳۶۵۳ میلیون سهم رسید. با این حساب در هفته اول معاملات خرداد ماه بیش از ۵۸۹ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش ۵۹۱ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۱۴.۴ درصد و ۱۲.۷ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

گفتنی است شاخص بازار اول با ۵۱۱ واحد افزایش به رقم ۵۳ هزار و ۹۷۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۲۳۶ واحد کاهش عدد ۱۶۶ هزار و ۸۸۷ واحد را تجربه کرد. به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۹۶ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته مواجه شدند.

از طرفی حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران در هفته نخست خردادماه با توجه به تعطیلی یک روز معاملاتی با کاهش همراه بود و در مجموع، یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون ورقه بهادار در ۱۳۰ هزار نوبت به ارزش ۴ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا