بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سبقت بازارهای الکترونیکی از بازار های نفتی

یک کارشناس حوزه الکترونیک از پیشرفت گسترده بازار های الکترونیکی و اقبال آن در بین مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرزو خسروی کارشناس حوزه تجارت الکترونیکی و فعال در حوزه بازار الکترونیکی در گفتگو با برنامه «چالش» گفت : فروشگاه های الکترونیکی به دلیل دغدغه های روزمره مردم و حجم ترافیک توانسته اند جای خود را باز کرده و روز به روز پیشرفت کنند.

وی ادامه داد: در ابتدای شروع فعالیت سایتهای فروش، بسیاری از فعالان بازار سنتی بر این باور بودند که عدم اطمینان مردم به فروشگاه های اینترنتی و فضای مجازی مانع از روند فعالیت این حوزه خواهد شد. ولی امروزه در اوضاع رکود بازار سنتی، ما با تراکنش های بالا و خرید با حجم وسیع در این فروشگاه ها مواجه هستیم.

خسروی به عنوان مالک یک فروشگاه اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز می باشد افزود: بسیاری از فروشگاه های بزرگ و بنکداران طی مراجعه به فروشگاه ما درخواست همکاری در فروش محصولات خود را می نمایند.

وی افزود: حوزه فعالیت ما در سراسر ایران و حتی خارج از کشور گسترده شده است.

این فعال حوزه تجارت الکترونیک ضمن گله مندی از عدم بروز رسانی قانون تجارت الکترونیک گفت: قانون تجارت الکترونیک مربوط به سال ۸۲ می باشد و علیرغم تلاش اتحادیه ها و انجمن های این حوزه هنوز بار مشکلات بر دوش فعالان بازار الکترونیکی سنگینی می کند.

وی افزود: عدم آشنایی اداره مالیات، بیمه و … با حوزه فعالیت الکترونیکی موجب از دست دادن برخی از کسب و کار ها شده است.

وی گفت: من به عنوان کارآفرین نمونه در ۳ سال متوالی تاکنون نتوانسته¬ام وام کارآفرینی از بانک دریافت نمایم چرا که میزان ارزش گذاری وام ۵ برابر ارزش وام وثیقه طلب می نمایند در حالی که این مقدار برای مشاغل دیگر ۲ برابر است.

وی رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی را از الزامات این حوزه توسط دولت دانست و افزود: یک فروشگاه معتبر با ۸ سال فعالیت سالم و قانونی تراکنشی برابر با یک فروشگاه ۱ روزه دارد و هیچ قانونی برای این خلاء و جلوگیری از کپی کاری وجود ندارد.

خسروی یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری در این حوزه را اطلاع رسانی مسئولان امر در رسانه ها به خصوص صدا و سیما دانست و افزود: بیشتر مشتریان ما از مجوز ها و نمادهای این حوزه اطلاع کافی ندارند و گاهی شتاب زده مبادرت به خرید از سایت ها می نمایند و گاهی اصلاً اعتماد به این سایت ها ندارند.

وی افزود: با اطلاع رسانی پلیس و مسئولان حوزه فضای مجازی از طریق رسانه های جمعی می توان اطلاعات جامعی را در خصوص نمادها و مجوزهای مندرج در سایت های فروش به عموم داد.

خسروی ضمن دعوت از مشاغل خانگی به خصوص زنان کارآفرین و خانه دار به فضای فروش اینترنتی افزود: بسیاری از مشاغل خانگی از درست کردن سبزی تا جواهر سازی می توانند در رتبه بندی مشاغل گنجانده شده و وارد این فضا شوند و رشد کنند.

وی افزود: هرچند در این فضا کلاهبرداران و متخلفان بسیاری حضور دارندولی می توان با اعتماد سازی در بین مشتریان فعالیت خود را گسترش دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا