امور زیربناییتعاون و اشتغال

کسب و کارهای خانگی جدی گرفته نمی شود

 

عضو انجمن کسب و کار اینترنتی از نقش مهم کسب و کار های خانگی در اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  یاسر محدثی عضو انجمن کسب و کار اینترنتی در گفتگو با برنامه «چالش» گفت: بنابه آمار ارائه شده نزدیک به ۵۰% از تراکنش های مالی کشور در فضای کسب و کار خانگی و محلی ثبت شده و این در حالی است که این حجم از مبادلات و گردش مالی نادیده گرفته می شود.

وی افزود: اگر در حوزه قانون نگاهی اصلاحی داشته باشیم و نگاهی عمیق تر به کسب و کار های خانگی بکنیم با این حجم فعالیت اقتصادی به راحتی می توان از بحران های اقتصادی موجود گذر کرد.
محدثی گردش مالی فضای کسب و کار خانگی در کشور را بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ذکر کرد.

این کارشناس فضای مجازی شفاف سازی فعالیت ها و اطلاع رسانی این حوزه را از الزامات برای مشتریان دانست و افزود: معمولا زمانی قانون اعمال می شود که یک اتفاق جدی اعم از کلاهبرداری و تخلف در حوزه کسب و کار اینترنتی شکل می گیرید و قبل از آن هیج اطلاع رسانی به منظور پیشگیری تخلفات انجام نشده است.

وی افزود: درصد بالایی از مردم با واژه های ایزو و نماد ها آشنا نیستند و از این جهت در فضای خرید و فروش اینترنتی سردرگم می شوند و این وظیفه قانون گذار است که این شفافیت را انجام دهد.

محدثی ضمن توصیه به مشتریان که خریدی بر پایه تحقیق داشته باشند، گفت: در بازار سنتی قبل از خرید تحقیقات لازم در خصوص کیفیت و قیمت انجام می شود که همین رویه می بایست در فضای اینترنتی نیز صورت گیرد.

وی ادامه داد: هنگامی که یک محصول ارائه میشود و از جذابیت برای مشتری برخوردار است، می بایست به نظراتی که مشتریان قبلی در خصوص این کالا درج کرده اند توجه شود و یا تمام نمادهای سایت فروش بررسی شود. اگر موارد ذکر شده رعایت شود به طور حتم خرید و فروش سالم و رضایت بخشی انجام خواهد شد.

یاسر محدثی در پایان بر نظارت بیشتر پلیس فتا بر فضاهای کسب و کار اینترنتی تاکید کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا