اقتصاد کلانانرژی

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به پرونده مرجان شیخ‌الاسلامی: آن شخص و شوهرش را نمی‌شناسم

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: آنچه درباره تخلف در صادرات محصولات پتروشیمی و سوء‌استفاده برخی افراد گفته می‌شود، نوعی سیاه‌نمایی است که کشور را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی شریفی نیک نفس در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ حدود ۱۱ میلیارد یورو صادرات محصولات پتروشیمی متعلق به بخش دولتی بود که از این میزان ۴.۶ میلیارد یورو ارز عیناً در محل‌هایی که پتروشیمی‌های دولتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی دستور داده بود، پرداخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین از این میزان یک و نیم میلیارد یورو برای اقساط ارزی و بخشی از خوراک واحد‌های پتروشیمی به شرکت نفت پرداخت شد.

شریفی نیک نفس گفت: ۴.۹ میلیارد یورو به صورت ارزی وارد کشور شده و در شبکه بانکی کشور فروخته شده که اسناد آن موجود است.

رسیدگی به اتهامات مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی

وی با اشاره به اتهاماتی که به برخی از متهمان این پرونده در دادگاه وارد شده به سخنان رئیس دادگاه در جلسه آخر اشاره کرد و گفت: رئیس دادگاه وقتی دید موج کذبی راه افتاده گفته که از گردش و نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات، عده ای، استفاده کردند که به ۳۰ میلیون یورو هم نمی‌رسد.

شریفی نیک نفس گفت: اسامی اشخاصی می‌آید که ما نمی‌شناسیم، مثلاً گفته می‌شود شخصی و یا شوهرش این اقدام را انجام دادند که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم، زیرا ما با اشخاص حقوقی طرف هستیم نه اشخاص حقیقی.

وی افزود: یک عده غلط یا درست سیاه‌نمایی می‌کنند که این به ضرر جامعه است افرادی که تخلف کردند باید مجازات شوند، اما شرکت بازرگانی پتروشیمی را به عنوان سرمایه کشور باید حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به پرونده مرجان شیخ‌الاسلامی: آن شخص و شوهرش را نمی‌شناسم

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا