بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تحلیلگر بارکلیز پیش‌بینی کسب درآمد میلیارد دلاری برای فیس‌بوک از ارز رمزنگاری‌شده‌اش را کرد

 

به گزارشی از سی‌ان‌بی‌سی در یازدهم ماه مارس، ارز رمزنگاری‌شده فیس‌بوک در صورت راه‌اندازی این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۲۱، حدود ۱۹ میلیارد دلار درآمد اضافی برای این شرکت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، راس سندلر، تحلیلگر اینترنت بارکلیز در یادداشتی گفته است که یک ارز رمزنگاری‌شده می‌تواند جریان درآمدی جدیدی برای فیس‌بوک ایجاد کند و به این ترتیب تاثیرات مثبتی در قیمت سهام این شرکت که سال گذشته به دلیل یک سری اتفاقات افت پیدا کرد، داشته باشد.

ساندلر در پیش‌بینی که انجام داده به این نکته اشاره می‌کند که گزینه افزایش درآمد مبتنی بر ارز رمزنگاری‌شده، اتفاقی است که در شرایط کنونی به شدت موردنیاز است. به گفته ساندلر تخمین محافظه‌کارانه‌ درآمدی که او از این کوین جدید در نظر دارد ۳ میلیارد دلار است.

البته این تحلیل‌گر به این موضوع هم اشاره می‌کند که پروژه اصلی پرداختی فیس‌بوک درست شبیه همین ارزهای رمزنگاری‌شده کنونی بوده است. پروژه اعتبارهای فیس‌بوک که در سال ۲۰۱۰ و توسط شرکت کالیفرنیایی منلو پارک توسعه پیدا کرد، نشان‌دهنده یک ارز مجازی بود که به کاربران امکان پیش پرداخت آن اعتبارات با استفاده از ارزهای داخلی را می‌داد که می‌توانستند از آن اعتبارات برای انجام خریدهای درون برنامه‌ای استفاده کنند.

ساندلر این موضوع را هم مطرح کرد که فیس‌بوک درگیر هزینه‌های تبادل ارزهای فیات به ارز رمزنگاری‌شده جدیدش خواهد بود که می‌تواند منجر به کاهش سودآوری کسب‌وکارش شود.

بنا به گفته‌های ساندلر، اولین نسخه کوین فیس‌بوک احتمالا برای انجام پرداخت‌های میکرو و انتقال پول فرد به فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد که این اهداف شباهت بسیاری به برنامه اعتبارات اصلی سال ۲۰۱۰ دارد.

به دنبال گزارشی که بلومبرگ درمورد توسعه ارز رمزنگاری‌شده فیس‌بوک اواسط دسامبر سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، نیویورک تایمز مقاله دیگری منتشر کرد که ادعا می‌کند این غول رسانه‌های اجتماعی امیدوار است به کمک پروژه رمزنگاری‌شده بسیار محرمانه خود، درستت همانجایی که بیت‌کوین شکست خورد، بتواند موفقیتش را تضمین کند.

به گفته نیویورک تایمز، ۵۰ کارمند در حال کردن روی توسعه استیبل‌کوینی هستند که متعلق به هر سه اپلیکیشن فیس‌بوک، یعنی واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام، باشد.

 

منبع
Cointelegraph

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا