ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

به زودی مدل امنیتی پلیس فتا در کسب و کار اینترنتی رونمایی می شود

 

 سرهنگ علی محمد رجبی کارشناس امنیت پلیس فتا در گفتگو با برنامه «چالش» گفت: نظارت پلیس فتا بر فضای مجاز ی بصورت ماتریسی است و نمی توان گفت که پلیس فتا باید بر تمام موارد نظارت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  وی ادامه داد: زمانی که یک کسب و کار مجوز کار می گیرد باید روند کاری را بصورت کامل و سالم انجام دهد و پلیس نمی تواند به طور مداوم روند نظارتی بر آن داشته باشد مگر اینکه موجب تخلف شود که پلیس وارد عمل شده و کار را متوقف می نماید.

وی رتبه بندی در حوزه کسب و کار را برای این حوزه الزامی دانست و از ارائه مدل امنیتی توسط پلیس فتا خبر داد و افزود: به زودی مدل امنیتی پلیس فتا رونمایی خواهد شد که با شروع آن بسیاری از جعل و تخلف از این فضا گرفته می شود.

کارشناس امنیت پلیس فتا افزود: در حال حاضر یک کسب و کار اینترنتی با قدمت کارکرد ۱۰ ساله با یک کسب و کار اینترنتی با قدمت ۲ روزه تراکنشی یکسان دارند و این یک مشکل بزرگ برای این فضا محسوب می شود.

رجبی در خصوص اقدامات پلیس فتا در پیشگیری از جرائم اینترنتی گفت: پلیس فتا در مرکز تشخیص پیشگیری از جرائم سایبری در ۳۴ استان و ۱۷۴ شهر بصورت شبانه روزی با تمام تجهیزات و نیروی انسانی در حال رصد و پایش فعالیت های وب سایت ها، کانال ها و کلیه فضای مجازی است.

سرهنگ رجبی با اشاره به تلاش بی وقفه پلیس فتا و اطمینان بخشی به مردم گفت: پلیس فتا به مردم اطمینان می دهد که در فضای سایبری تمام تلاش خود را می نماید.

وی ادامه داد: توصیه من برای کسب و کار های خانگی اینست که به جای درگیری در فرآیند IT برای فروش محصولات خود از پلتفرم های اشتراکی استفاده نمایند.

کارشناس امنیت پلیس فتا گفت: ما درصدد هستیم که اپلیکیشن ها را بستری امن کنیم تامردم به سهولت و اطمینان به کسب و کار بپردازند.

سرهنگ علی محمد رجبی در پایان ضمن اشاره به پیشرفت فضای مجازی کسب و کار گفت: با چند صد برابری استارت آپ ها ظرف چندسال اخیر این نکته قابل تامل است که پلیس فتا فضای امنیتی را طوری مدیریت نموده که کسب و کار ها در محیط سالم با یک روند پر شتاب به فعالیت خود ادامه دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا