صنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

رفع مشکل متروکه شدن ۷۰ کانتینر گوشت وارداتی

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ازرفع مشکل متروکه شدن ۷۰ کانتینر گوشت وارداتی تنظیم بازاری در گمرک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جمشید قسوریان جهرمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این گوشت های وارداتی به دلیل انتقال پول مشمول قانون متروکه شده است.

وی همچنین اظهارداشت: هرکالایی بیش از مهلت قانونی در گمرک بماند و ترخیص نشود مشمول مقررات متروکه خواهد شد.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: وقتی کالایی مشمول مقررات متروکه شد طبیعی که فرآیند متروکه و فروش آن نیز باید از طریق این سازمان انجام شود.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: متروکه شدن هزینه اضافه ای برای وارد کننده ایجاد خواهد کرد بنابراین حرف سازمان اینکه چون گوشت ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تنظیم بازار به کشور وارد شده از متروکه شدن خودداری تا هزینه اضافه ای به واردکننده تحمیل نشود.

قسوریان جهرمی اظهارداشت: سازمان از متروکه کردن گوشت‌های تنظیم بازاری خودداری چرا که اعتقادی به این موضوع نداشت.

وی به رادیو اقتصاد گفت: مقرر شد با توجه به حساسیتی که کشور در شرایط فعلی دارد این گوشت ها به شرکت امور پشتیبانی امور دام تحویل تا در بازار توزیع شود چون نیاز جامعه و مردم است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: مصوبات امروز تنظیم بازار کشور نیز همین بود که گوشت های مزبور هرچه سریعتر در پروسه ترخیص گمرکی قرار گیرد یعنی نحوه ترخیص همان ترخیص نرمال گمرکی باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه دلیل توقف ترخیص گوشت های مدنظر بحث انتقال پول بوده است، اظهارداشت: کشور اکنون به لحاظ انتقال پول در یک شرایط خاصی قرار دارد.

قسوریان جهرمی گفت: انتظار می رود این موضوع با مبادله اسناد بانکی یک تا دو روز آینده برطرف و بطور کلی مشکل کانتینرها رفع شود.

وی به رادیو اقتصاد افزود: این گوشت ها تا پایان مرداد ماه سال جاری تاریخ اعتبار دارد و هم اکنون بصورت نرمال در بندر شهید رجایی در حال نگهداری است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا