صنعت، معدن، تجارت

تولید شکوفا لازمه رشد اقتصادی

 

یک کارشناس و صاحبنظر در حوزه صنعت و اقتصاد گفت: تولید شکوفا لازمه رشد هر اقتصادی در دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ملک زاده در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد با موضوع تقویت رقابت‌پذیری اقتصاد با نگاهی به گام دوم انقلاب افزود: برای اینکه تولید شکوفا و رونق پیدا کند به عوامل مختلفی منجمله فضای کسب و کار و منابع و ظرفیت های موجود در اقتصاد بستگی دارد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: منابع طبیعی، نیروی انسانی و بسیاری موارد مشابه دیگر در رقابت پذیر شدن اقتصاد بسیار تاثیر گذار هستند.

این پژوهشگر حوزه اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می فرماید: «ظرفیت های اقتصادی و منابع طبیعی ایران بسیار زیاد ولی متاسفانه از این منابع تاکنون به نحو بایدو شاید استفاده نشده است.»

وی در ادامه افزود: بازار بزرگ منطقه ای، داشتن ۱۵ همسایه با ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت، سواحل طولانی، حاصل خیزی زمین با محصولات متنوع زراعی و باغی، اقتصاد بزرگ و متنوع و بسیاری موارد دیگر از جمله منابعی که در این بیانیه آمده است.

ملک زاده تصریح کرد: این ظرفیت ها بخش های متنوعی از اقتصاد ایران را تشکیل می دهد که شوربختانه بدون استفاده باقی مانده است.

وی در ادامه مصاحبه ضمن اشاره به مبحث مهم محیط کسب و کار گفت: این مولفه در تولید شکوفا بسیار موثر است.

این کارشناس و صاحبنظر در حوزه صنعت و اقتصاد افزود: محیط کسب و کار چیزی که به فعال اقتصادی کمک می کندکه بتواند راحت تر فعالیت های خود را در اقتصاد کشور انجام دهد که یکی از مهمترین این مباحث رقابت پذیری است.

وی همچنین با بیان اینکه در مبحث رقابت پذیری قیمت، کیفیت و سطح فناوری نقش مهمی ایفا می کند، اظهارداشت: اگر رقابت پذیری نباشد به تدریج تولید کنندگان داخلی از گردونه رقابت خارج و جای خود را به واردات می دهند.

ملک زاده ضمن اشاره به اینکه دوام و بقای تولید به رقابت پذیری وابسته است، یادآورشد: مقوله رقابت پذیری در جامعه باید به نحوی نهادینه شود که تولید کشور رونق گیرد چرا که یکی از مباحث پایه ای مهم در این حوزه است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا