صنعت، معدن، تجارت

استاندارد پوشاک در ایران اجباری نیست

 

رئیس مرکز پژوهش های اتحادیه پوشاک از معضل اجباری نبودن استاندارد تولید پوشاک در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  منصور تیرگر رئیس مرکز پژوهش های اتحادیه پوشاک در گفتگو با برنامه «نود و هشتی ها» گفت: صادرات پوشاک دارای خاستگاهی است که ارتباط بسیاری با نوع طراحی، مواد اولیه با کیفیت و استانداردهای لازم و اجباری است ولی از آنجا که در ایران تولید پوشاک بر پایه استاندارد اجباری تهیه و تولید نمی شود بنابراین نمی توان بازار های خارجی را جذب نماید.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای توسعه صادرات، رصد و فعالیت های نهادهای دولتی مثل رایزن های اقتصادی است که بتوانند زمینه بازار های خارجی را برای پوشاک ایرانی هموار کنند.

همچنین بخوانید

وی از فعالیت کمپین ها و تشکل ها در حوزه توسعه صنعت پوشاک خبر داد و گفت: اتحادیه ها و تشکل ها در ۲ سال اخیر همت بسیار برای راه اندازی کمپین “با افتخار ساخت ایران” بوجود آوردند که در قالب تخفیف ها و توزیع بن های خرید پوشاک بود.

وی در خصوص چالشهای پیش روی صنعت پوشاک گفت: بسیاری از قوانین دست و پا گیر مانع از رشد صنعت پوشاک و نساجی شده که می توان به عوارض گمرکی، واردات مواد اولیه، سود تسهیلات بالای ۲۰% و عدم توجه به خوشه های صنعتی اشاره کرد.

منصور تیرگر رشد صادارت پوشاک را به دلیل کاهش ارزش پول ملی ارزیابی کرد و گفت: طی آمار اعلامی در حوزه پوشاک ۳۸% کاهش واردات و ۱۸% افزایش صادرات صورت گرفته که مهمترین دلیل آن کاهش ارزش پول ملی و صرفه اقتصادی برای کشور های همسایه محسوب می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا