امور زیربناییتعاون و اشتغال

ظرفیت بلااستفاده٨٢ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به ظرفیت بلااستفاده ٨٢ درصد آموزشگاه های آزاد گفت: با رونمایی از نظام نوین مدیریت آموزشگاه های آزاد، این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا حاتم زاده در آئین رونمایی نظام نوین مدیریت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، اظهار داشت: این طرح در راستای بازنگری در برنامه‌های راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون فقط از ١٨ درصد ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد استفاده می‌شد و ٨٢ درصد ظرفیت آموزشگاه‌ها، بلااستفاده بود که با رونمایی از نظام نوین مدیریت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، یک تحول در استفاده از این ظرفیت‌ها ایجاد می‌شود.

حاتم زاده با بیان اینکه طی سال‌های ٩٠ و ٩۶، شاهد توسعه کمّی در حوزه آموزشگاه‌های آزاد بوده‌ایم، ادامه داد: به همین دلیل، امکان پاسخ به تقاضای موجود به دلیل عدم توسعه آموزشگاه‌های آزاد را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، پنج گروه هدف برای ارائه آموزش‌های مهارتی دارد، افزود: یک گروه برای اوقات فراغت نسبت به فراگرفتن آموزش‌های مهارتی اقدام می‌کنند؛ گروهی برای دریافت گواهینامه‌های مهارتی و گروه دیگری از کارجویان، بدون هدف خاصی متقاضی آموزش‌های مهارتی هستند که تحت عنوان کارجوی بی هدف تعریف می‌شوند.

معاون سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای همچنین گفت: دو گروه هدف دیگر، آموزش‌های مهارتی کارجویان هدفمند و همچنین شاغلان هستند که این دو گروه، کمتر در نظام آموزش‌های مهارتی مورد توجه بودند.

حاتم زاده تاکید کرد: در نظام نوین مدیریت، ایجاد آموزشگاه‌های آزاد آموزش مهارتی کارجویان و ارتقای سطح مهارت شاغلان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا، تأسیس مراکز تخصصی آموزشی و ارتقای مهارت شاغلان در دستور کار قرار گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا