صنعت، معدن، تجارت

مشکلی برای مواد اولیه صنعت نساجی و پوشاک نداریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تامین موارد اولیه به مقدار مکفی برای صنعت پوشاک و نساجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه نودوهشتی ها گفت: مواد اولیه به خصوص پلیمر و محصولات پتروشیمی به منظور توسعه در صنعت پوشاک و نساجی در کشور به وفور وجود دارد و هیچ مشکلی در این خصوص نیست.

وی ادامه داد: صنعت نساجی در ایران دارای قدمت بسیار بالایی است و هم اکنون در این صنعت ۳۰۰ هزار نفر بصورت مستقیم اشتغال دارند و از نظر کیفیت و کمیت صنعتگران ما در بازار های جهانی از قابلیت های فراوانی برخوردار هستند.

وی اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان در حمایت از صنعت نساجی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: طی جلسات مشترکی که بین نمایندگان مجلس با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با اتحادیه و صنوف این حوزه برگزار گردید، تصمیمات و برنامه ریزی های مناسبی برای مدیریت بازار شب عید پوشاک گرفته شد و خروجی این جلسات اوضاع مناسب بازار پوشاک است که بدون هیچ کسری در اختیار مشتریان قرار دارد.

همچنین بخوانید

وی توسعه این صنعت را یکی از راه های دور زدن تحریم و نیز قطع وابستگی ها دانست و افزود: این وضعیت می تواند از وابستگی به درآمد های نفتی بکاهد و این مستلزم حمایت دولت و مسئولان می باشد.

وی افزودکشور ترکیه در دو دهه اخیر با تمرکز بر صنعت نساجی و پوشاک توانسته بازار خاورمیانه را به تصرف خود در آورد و بخش اعظم درآمدهای خود را از این راه کسب نماید.

وی ادامه داد: این کشور با تبلیغات و پیشرفت توانسته نام ترکیه به عنوان کشور برتر در پوشاک ثبت نماید تا جایی که بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، پوشاک تولیدی با کیفیت خود را با نام البسه ترک به فروش می رسانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که مجلس در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مردم از هر اقدامی برای رفع مشکلات کوتاهی نکند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا