صنعت، معدن، تجارت

کالاهای فرهنگی بهترین جایگزین برای نفت

ایوب دهقان کار گفت: اگر بنا باشد روزی درب چاه های نفت به فرموده مقام معظم رهبری پلمپ و کشور از خام فروشی فاصله گیرد و محصولات دیگری جایگزین مواد خام شود کالاهای فرهنگی بهترین و مناسب ترین کالاها برای جایگزینی سوخت های فسیلی خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوب دهقان کار در برنامه «کالای ایرانی» رایو اقتصاد با موضوع بررسی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در جهت تحقق شعار سال افزود: خوشبختانه در سال های اخیر یک اهتمام ویژه ای بین مسئولان و جامعه علمی کشور در زمینه ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد ایجاد شده است.

وی همچنین اظهارداشت: شاید ایران در حوزه اقتصاد فرهنگ به جهتی از کشورهای دیگر عقب تر باشد اما این تلنگر بوجود آمده است.

مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشقراول موضوع مدنظر نیز خود مقام معظم رهبری هستند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: معظم له در نامگذاری سال ها به خصوص سال های اخیر به حوزه اقتصاد و فرهنگ به درستی می پردازند.

دهقان کار تصریح کرد: پژوهش های علمی نیز این موضوع را اثبات می کند.

وی گفت: گرچه امکان دارد تاثیرات حوزه اقتصادفرهنگ دیربازده باشد اما حسنی که حوزه فرهنگ دارد اینکه با رسیدن به مرحله بازدهی دوام و قوام این حوزه نسبت به حوزه های دیگر بیشتر و به عبارتی ماندگاری حوزه فرهنگ قابل قیاس با سایر حوزه ها نیست.

مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این وزارتخانه با تاسی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی بر این باور که اگر بنا باشد روزی درب چاه های نفت را به فرموده مقام معظم رهبری پلمپ و کشور از حالت خام فروشی فعلی فاصله گیردو محصولات دیگری را جایگزین مواد خام کند بهترین و مناسب ترین کالاها برای جایگزینی سوخت های فسیلی همین کالاهای فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند سال گذشته بحث اقتصاد فرهنگ را با تمرکز بر حوزه کالاهای فرهنگی و اقتصاد فرهنگ با حدت و شدت دنبال می کند.

دهقان کار یادآورشد: یکی از فعالیت ها مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری حمایت از تولید و مصرف کالاهای فرهنگی با الگویی ایرانی – اسلامی بود که خوشبختانه نزدیک به سه هزار تولید کننده کالاهای فرهنگی از سطح خرد تا کلان را رصد، شناسایی و در حد بضاعت و توان زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا