صنعت، معدن، تجارت

جزئیات ارائه خدمات سیاحتی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران

مدیرعامل سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر با تشریح جزئیات ارائه خدمات سیاحتی و رفاهی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: در حال ساخت یک هتل پنج ستاره در مشهد مقدس هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی عباس کمری با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و ایثارگران به فرمان امام (ره) و تبریک آن به تمامی خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران گفت: سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر یکی از سازمان‌های وابسته به بنیاد شهید است که وظیفه ذاتی آن در حوزه فرهنگ و امور تربیتی تعریف شده است اما آنچه که برداشت اولیه از تأسیس این سازمان به ذهن می‌رسد و در اساسنامه اولیه آن نیز مورد اشاره واقع شده، ایجاد زیرساختی به منظور ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های این گروه فرهیخته از جامعه است.

وی افزود: هدف از تأسیس و ایجاد این سازمان، ارائه خدمات فرهنگی و برپایی اردوهای فرهنگی-ورزشی برای خانواده‌ها و فرزندان عزیز شاهد است که در نهایت رسیدگی به امور تربیتی آنها را جزو اهداف خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر تصریح کرد: به مرور این وظایف دچار تغییر و تحولاتی متناسب با زمان شده، چرا که در دوران تأسیس فرزندان شاهد در سنین پایین‌تری قرار داشته و اردوهایی برای آنها متناسب با آن شرایط برگزار می‌شد، ضمن اینکه در آن زمان مجتمع‌های اقامتی، محلی برای برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی در حوزه امور تربیتی بوده که کم کم با رشد سنی فرزندان شهدا و ایثارگران، این مجتمع‌ها به صورتی سازمانی خودگردان تغییر مسیر داده‌اند.

وی با بیان اینکه این سازمان هیچ کمک نقدی از دولت دریافت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ۴۵۰ نفر پرسنل و نیروی انسانی، در تمام واحدهای این مجموعه مشغول به فعالیت هستند که در کنار آنها هفت مجموعه هتل و یک هتل پنج ستاره در حال ساخت، آژانس مسافرتی و چاپخانه کوثر فعالیت می‌کنند تا در نهایت فرآیند خدمات ارائه شده در حوزه فرهنگ به ذینفعان بنیاد شهید ختم شود.

کمری ارائه خدمات در حوزه گردشگری به جامعه هدف در طول سال را از جمله اهداف این سازمان دانست و گفت: خدمات گروهی در طول سال به ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا صورت می‌گیرد که با هماهنگی معاونت فرهنگی، تلاش شده به بهترین شکل پیاده سازی شود.

وی به ارائه آماری در حوزه ارائه خدمات به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران طی سال‌های ۹۱ تا ۹۶ پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها بیش از ۶۰۰ هزار نفر شب از تخت‌های اقامتی سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر استفاده شده که البته هر فرد به طور متوسط سه تا چهار شب در این مجموعه‌ها اقامت داشته و به صورت کاملاً رایگان از خدمات آن استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر افزود: میهمانان این مجتمع‌ها به صورت هماهنگ شده از سوی ادارات کل بنیاد شهید استان‌ها و با هماهنگی معاونت فرهنگی بنیاد شهید در ستاد مرکزی از خدمات استفاده می‌کنند که عمدتاً جامعه هدف آن، خانوارهای دچار آسیب جسمی و روحی و نیز جانبازان قطع نخاع هستند که یک تا دو بار در سال به صورت گروهی در قالب انجام مسابقات ورزشی، اردوهای فرهنگی و تجدید روحیه والدین و خانواده‌های شهدا و جانبازان خدمات دریافت می‌کنند.

کمره‌ای خاطرنشان کرد: جانبازان اعصاب و روان، قطع عضو و جانبازان بصیر که از نظر بینایی آسیب دیده هستند به صورت دوره‌ای از خدمات این مجموعه‌ها بهره می‌گیرند، ضمن اینکه مبلغی حدود ۵۰ میلیارد تومان در طول این سال‌ها به صورت رایگان به این اقشار خدمات ارائه شده که سالانه بین پنج تا هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در بخش نشر و انتشار، سه مجله شاهد کودک، نوجوان و یاد یاران منتشر شده که در نهایت منجر به ارائه خدمات به جامعه هدف شده است، ضمن اینکه بخش دیگری از چاپ و نشر به منظور ارائه کارت شناسایی جهت بهره گیری از خدمات اقامتی با تخفیف‌های ویژه و شرایط بازه‌های زمانی پرتقاضا و کم تقاضا طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر همچنین گفت: قانونگذار یکسری قوانین و مقرراتی را جهت ارائه خدمات به خانواده‌ها و اخذ برخی ارقام ریالی در حوزه ارائه این خدمات تعیین کرده که ما نیز مطابق با آن عمل خواهیم کرد اما در عین حال سالانه عددی بالغ بر ۱۲ هزار نفر از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۹۸ سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر گفت: با وجود تغییر و تحولات مدیریتی، در دوران جدید به دنبال فعالیت‌های جدیدی هستیم که بر مبنای آن اولویت به ایثارگران داده شده است به این معنا که سکان بخش‌های مختلف این سازمان را به ایثارگران توانمند سپرده‌ایم تا بتوانند در رده‌های مختلف مشغول به کار شوند و بهترین خدمات را ارائه دهند، ضمن اینکه در کنار آن بسترسازی، تحول و نوسازی نیز در دستور کار قرار داده شده است.

کمری از تهیه و تصویب سند راهبردی این سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: به روزرسانی آئین نامه‌ها، بخشنامه‌های داخلی، ارزیابی عملکرد سازمان و به طور کلی نظارت بر کیفیت ارائه خدمات مطابق با استانداردها و شیوه‌های نوین در بخش گردشگری و هتلداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌ای در اولویت قرار گرفته که متناسب با آنچه که در اساسنامه جدید سازمان رخ داده است، عمل می‌کنیم به نحوی که بعد از چندین سال که از آغاز تأسیس می‌گذرد، برای اولین بار اساسنامه را مورد بازنگری قرار داده و اساسنامه جدید را با افزایش فعالیت‌ها در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر همچنین یادآور شد: با تحولات جدید از جمله تغییر ساختار سازمان تلاش شده تا از تک محصولی به چند محصولی برسیم و خدمات نوینی را پیش روی گردشگران قرار داده و فروش تورهای جدید برای ایثارگران، کارکنان بنیاد شهید و تمامی اقشار جامعه ایران را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر یک سازمان خوداتکا است، افزود: در عین حال علاوه بر خدمات رسانی به خانواده‌های ایثارگران و شهدا، به سایر اقشاری که متقاضی استفاده از خدمات ما باشند نیز سرویس دهی خواهیم کرد تا بتوانیم با درآمدزایی، سطح کیفی خدمات را به جامعه هدف خود ارتقا دهیم.

کمری با بیان اینکه یک هتل پنج ستاره در دست ساخت داریم، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات سال ۹۷ که در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت، توسعه و تجهیز هتل‌ها است که بر این اساس اگر چه میانگین سنی هتل‌های ایران ۳۸ سال است، ولی عمر هتل‌های ما ۴۰ تا ۴۵ سال بوده که قصد داریم بازسازی و نوسازی را انجام دهیم. هتلی را در نزدیکترین نقطه به حرم مطهر امام رضا (ع) شروع به ساخت کرده‌ایم که در مراحل پایانی به سر می‌برد و طبق برنامه‌ریزی ها در سال ۹۸ کار تجهیز آن به پایان خواهد رسید، این در شرایطی است که این هتل ۲۰۰ اتاق و ۵۰۰ تخت دارد که جزو بهترین هتل‌هایی خواهد بود که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان خودگردان و خوداتکا هستیم، باید در شرایط بحرانی اقتصاد ایران که اوضاع هتل و هتلداری مناسب نیست، بتوانیم در سطح ایده آل خدمات داده و گردشگران سلامت را نیز جذب کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر با تأکید بر جذب گردشگران سلامت خاطرنشان کرد: توریسم سلامت به عنوان یکی از بخش‌های نوین گردشگری به شمار می‌آید که پیشرفت بسیار خوبی را با توجه به امکانات در اختیار داریم، ضمن اینکه می‌توان به قطب گردشگری سلامت تبدیل شده و ارائه خدمات دهیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه بوم گردی گفت: حوزه بوم گردی مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی است و با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم، می‌توانیم این بخش را نیز فعال نمائیم و این در حالی است که سه هتل ما در مشهد و قم مشغول به ارائه خدمات هستند و ادعا داریم می‌توانیم در کشور سکان گردشگری زیارت و مذهبی را به خوبی به دست گیریم.

کمری ادامه داد: با برخی کشورهای همسایه از جمله عراق، لبنان و سوریه برای جذب گردشگر زیارتی وارد مذاکره شده‌ایم که با توجه به اینکه می‌توانیم کریدور زیارتی به این کشورهای مسلمان ایجاد کنیم، در این حوزه قوی‌تر وارد عمل شویم.

وی تصریح کرد: با سایر آژانس‌های مسافرتی ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم تا بتوانیم متقاضیان اقامت در مجتمع‌های سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر را جذب کنیم، این در شرایطی است که هم اکنون سایتی را طراحی کرده‌ایم که کار رزرو آنلاین اتاق را در هتل‌های تحت مدیریت صورت می‌دهد و نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان برای رزرو هتل وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و سیاحتی کوثر همچنین گفت: علاوه بر این هتل‌ها، دهکده تفریحی در کردان کرج به مساحت ۲۲۰ هکتار آماده پذیرش میهمانان گروهی بنیاد شهید و سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های آن است، ضمن اینکه در سفیدکنار نیز با توجه به بازسازی که در مورد هتل تحت مدیریت خود در حال انجام داریم، می‌توانیم یکی از بهترین خدمات را ارائه دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا