امور زیربناییتعاون و اشتغال

سیاست جوان گرایی در وزارت کار ادامه دارد

معاون امور پارلمانی وزیر کار گفت: در حوزه جوان گرایی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، گام بلند و عملیاتی در این وزارتخانه برداشته شد و این سیاست قطعاً ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، میرهادی قره سید رومیانی، درباره انتقادات این روزهای برخی رسانه به وزارت کار گفت: از حضور آقای شریعتمداری حدود ۴ ماه می‌گذرد و اقدامات اساسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، رکن مهم جامعه ما هستند و همواره از این افراد عزیز، به عنوان قشری زحمتکش و پرتلاش یاد می‌شود، درباره برخی انتقادات گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه اول شفافیت در سامانه ارائه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

قره سید رومیانی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید خلاءها و فسادها را شفاف سازی کنند و ما موظف به پیگیری هستیم، ادامه داد: قبل از نقد و قضاوت ما باید پاسخگو باشیم.

معاون امور پارلمانی وزیر کار افزود: همه وعده‌های وزیر در حال انجام است، درباره انتقادات به سن بالای مدیران گفت: برای وزیر کاری ندارد که در همان ابتدای کار در عرض یک هفته انتصاباتی انجام دهند که سن را حتی به ۱۳ سال کاهش دهند ولی مردم توقع دارند جوان گرایی و انتصابات بر مبنای شایسته سالاری باشد و کار آمدی فدای کاهش سن نشود.

وی افزود: پس لازم است در انتصابات کمی با تأمل رفتار شود تا افرادی شایسته بیایند که کارآمدی بالاتر رود و سرعت حل مشکلات بیشتر شود.

معاون حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد: اقدام بزرگ شفافیت در اعضای هیئت مدیره‌ها که مورد تقدیر همه مسئولین و مردم قرار گرفت، کار کمی نبود. شفافیت منافع باندهای قدرت را تهدید می‌کند و انجام شفافیت در عمل کار سختی است زیرا باید فشارهای مختلفی را تحمل کرد و آقای شریعتمداری این کار را انجام داد.

قره سید رومیانی ادامه داد: در حوزه استعفای افراد دو شغله نیز، پس از دستور صریح شخص وزیر، تعدادی از این افراد خودشان استعفا دادند و رفتند. در حوزه جوان گرایی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده، گام بلند و عملیاتی در این وزارتخانه برداشته شد و این مسیر تازه ابتدای کار است و قطعاً ادامه خواهد داشت.

قره سید رومیانی ادامه داد: به کارگیری بانوان توانمند و شایسته و بومی گزینی، از دیگر اقدامات اساسی تا کنون بوده است.

وی افزود: هنوز حضور آقای شریعتمداری در وزارت کار به پنج ماه نرسیده است و تمام وعده‌ها در حال انجام است یا محقق شده و همه مطمئن باشند که این وعده‌ها محقق می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا