بین المللپرداخت الکترونیک

مسترکارت شرکت اتوکا را برای مبارزه با کلاهبرداری‌های تجارت دیجیتال، خریداری کرد

مسترکارت به‌تازگی شرکت اتوکا (Ethoca) را برای کاهش کلاهبرداری‌های تجارت دیجیتال خریداری کرده است. این شرکت به پذیرندگان و صادرکنندگان کارت‌ها که برای انجام فرایندهای آنی با یکدیگر مشارکت دارند، کمک می‌کند تا کلاهبرداری‌های محتمل در تجارت دیجیتال را شناسایی و رفع کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راه پرداخت، این اقدام جدید مسترکارت به دنبال کنار رفتن مسترکارت در جریان ارائه قیمت خرید پیشنهادی با ویزا برای خرید شرکت ارائه‌دهنده سرویس مالی ارث‌پورت بود و به جایش توافق کرد تا شبکه انتقال پول ترنسفست را خریداری کند.

شبکه اتوکا به بیش از ۵۰۰۰ پذیرنده و ۴۰۰۰ موسسه مالی در سراسر دنیا دسترسی دارد و زمانی که تراکنش جعلی شناسایی شود، اطلاعات تقریبا آنی به سمت پذیرنده ارسال می‌شود و بدین ترتیب آنها می‌توانند تراکنش را تایید کنند؛ یا جلوی ارسال آن را بگیرند و یا فرایند آن را معکوس کنند تا جلوی انجام فرایند بازپرداخت گرفته شود.

همچنین بخوانید

به گفته مسترکارت این شرکت قصد دارد تا قابلیت‌هایش در این حوزه را افزایش دهد و با همکاری با اتوکا و به‌کارگیری ابزارهای مبارزه با کلاهبرداری این شرکت کانادایی جلوی کلاهبرداری‌های آنلاین ۱۳۰ میلیارد دلاری که پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده برای خرده‌فروشان رخ دهد را بگیرند.

آجای بهالا رئیس بخش راهکارهای سایبری و هوش مسترکارت می‌گوید: «اتوکا ترکیب بسیار قدرتمندی به استراتژی سایبری چند بعدی ما است و به مشتریان کمک می‌کند تا اقدامات فوری علیه تقلب و از بین بردن بازپرداخت‌ها انجام دهند.»

 

منبع
Finextra

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا