امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرانه ۱۱ کیلوگرمی مصرف آبزیان در ایران

رئیس گروه تغذیه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: مصرف آبزیان در دنیا اکنون بطور متوسط بالای ۱۸ کیلوگرم و این سرانه در کشور ۱۱ کیلوگرم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی بیگی در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با موضوع کسب و کارهای زودبازده؛ آبزی پروری در فضاهای مختلف افزود: ایران هنوز با متوسط مصرف جهانی فاصله زیادی دارد.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه امروز فعالیت های گسترده ای در خصوص پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی و همینطور ترویج آبزی مصرف در سطح کشور در حال انجام است.

همچنین بخوانید

رئیس گروه تغذیه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: پرورش آبزیان تنها مربوط به ماهی نمی شود بلکه میگو، قورباغه، تمساح و سایر گونه ها نیز در زمره آبزیان قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: عمده فعالیت آبزی پروری در ایران مربوط به انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی است.

بیگی اظهارداشت: بطور کلی ماهیان به دو دسته آب شیرین و آب شور و به لحاظ دمایی هم به دو گروه گرم آبی و سرد آبی تقسیم می شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سراسرکشور از شمال تا جنوب می توان گونه های مختلف ماهیان سردآبی و گرم آبی را پرورش داد، گفت:فعالیت آبزی پروری هم اکنون در اقصی نقاط این مرز و بوم حتی در نقاط دوردست و روستایی نیز در حال انجام است.

رئیس گروه تغذیه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات روند توسعه آبزی پروری و میزان تولید انواع ماهی و میگو در کشور را رو به رشد عنوان کرد و افزود: طی سالیان گذشته برای مثال میزان تولید ماهی قزل آلا در ایران بطور متوسط ۱۰ کیلوگرم در متر مربع بود که این عدد امروز با بهره گیری از علم و دانش روز، توسعه مکانیزاسیون، استفاده از تاسیسات مختلف و بسیاری موارد مشابه دیگربه بیش از ۲۵ کیلوگرم در متر مربع رسیده است.

وی اضافه کرد: آب شیرین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به خصوص در این دوران که کمبود آب در تمامی کشورها بویژه ایران مشهود است.

بیگی به رادیو اقتصاد یادآورشد: پرورش دهندگان باید از این منابع آبی با ارزش بالا تولید بسیار مناسبی داشته باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا