امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

برنامه ریزی برای واردات ۶۰۰ هزار راس گوشت و دام زنده به کشور

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای واردات ۶۰۰ هزار رأس گوشت و دام زنده به کشور برنامه ریزی شده است، از کشف ۲۷۰۰ رأس دام قاچاق در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه عملیاتم تخلیه دام‌های رومانیایی از کشتی که شب گذشته در بندر چابهار پهلو گرفته است، اظهار داشت: واردات دام در راستای تنظیم بازار و ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق دریا، زمین و هوا انجام می‌شود که اولین محموله دام وارداتی با کشتی دیروز وارد بندر چابهار شده است.

موهبتی با اشاره به اینکه این کشتی حامل حدود ۵۰ هزار رأس گوسفند است، افزود: دو کشتی دیگر نیز طی یک هفته آینده وارد کشور می‌شود و در مجموع برای واردات ۶۰۰ هزار گوشت و دام زنده هزار رأس دام به کشور برنامه ریزی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: با این واردات گوشت مورد نیاز مردم برای ایام نوروز و ماه رمضان تأمین می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه این دام‌های وارداتی در استان سیستان و بلوچستان کشتار می‌شود، گفت: ۲۰ درصد گوشت حاصل از این کشتار در خود استان و ۸۰ درصد آن بین سایر استان‌های کشور توزیع می‌شود.

وی با اشاره به قاچاق دام از استان سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته به دلیل تغییر نرخ ارز با پدیده قاچاق دام به خارج از کشور مواجه بودیم و در ۱۱ ماهه امسال ۲۷۰۰ رأس دام که قرار بود به صورت قاچاق از کشور خارج شود، کشف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر نه دامی از مرزهای کشور به صورت غیرقانونی خارج می‌شود و نه واردات غیررسمی داریم. تمام آنچه که وارد استان می‌شود به صورت رسمی است.

خبر در حال تکمیل است…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا