بین الملل

نرخ بیکاری ترکیه به ۱۳.۵ درصد افزایش یافت / بیشترین میزان ۹ ساله

نرخ بیکاری ترکیه به ۱۳.۵ درصد جهش کرده است که بالاترین سطح آن در ۹ سال اخیر است. این جدیدترین نشانه از تاثیر منفی بحران ارزی سال گذشته بر اقتصاد ترکیه است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داه‌های رسمی روز جمعه نشان داد، در بازه نوامبر-ژانویه، نرخ بیکاری ترکیه به ۱۳.۵ درصد جهش کرده است که بالاترین سطح آن در ۹ سال اخیر است. این جدیدترین نشانه از تأثیر منفی بحران ارزی سال گذشته بر اقتصاد ترکیه است.

در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۸، اقتصاد ترکیه بیش از حد انتظار و ۳ درصد، رشد منفی داشت، که بدترین عملکرد آن در ۱۰ سال گذشته است و نشان می‌دهد که سقوط ۳۰ درصدی ارزش لیر در سال گذشته، منجر به رکود اقتصادی در این کشور شده است.

در سه ماهه منتهی به ژانویه، تعداد افرادی که به عنوان بیکار ثبت شدند به ۴.۳ میلیون نفر رسید، که نسبت به سال پیش که نرخ بیکاری ۱۲.۷ درصد بود، بیش از ۱ میلیون نفر افزایش داشته است.

در ۳ ماه آخر ۲۰۱۸، نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصد بوده است.

در ماه فوریه، دولت و اتحادیه اتاق بازرگانی و بورس کالا، کمپینی برای تقویت اشتغال ایجاد کردند، که به گفته آنها برای ۲.۵ میلیون نفر شغل ایجاد می‌کند.

در بازه نوامبر تا ژانویه، نرخ بیکاری مشاغل غیرکشاورزی ترکیه ۱۵.۶ درصد شد که نسبت به ۱۴.۳ درصد در بازه اکتبر تا دسامبر، افزایش یافته است.

هم رئیس‌جمهور اردوغان و هم داماد و وزیر مالی او، البایراک، گفته‌اند که ترکیه بدترین مشکلات اقتصادی خود را پشت سر گذاشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا