ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوشی های مجهز به دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی امسال وارد بازار می‌شوند

 

کوالکام می‌گوید گوشی های مجهز به دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی و ۶۴ مگاپیکسلی سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهند شد. این دوربین‌ها می‌توانند عکس‌هایی با وضوح بهتری نسبت به دوربین گوشی‌های فعلی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، یکی از مدیران شرکت کوالکام در مصاحبه‌ی اخیر خودش اعلام کرده که گوشی های مجهز به دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی و ۶۴ مگاپیکسلی در سال ۲۰۱۹ میلادی روانه‌ی بازار خواهند شد. با این حال اعلام خبر استفاده از دوربین‌هایی با مگاپیکسل خیلی زیاد در گوشی‌ها به معنای آن نیست که کوالکام مستقیما قصد عرضه‌ی چنین محصولاتی را داشته باشد. در حال حاضر تراشه‌های کنونی کوالکام نظیر اسنپدراگون ٬۶۶۰ ٬۶۷۰ ٬۶۷۵ ٬۷۱۰ ۸۴۵ و ۸۵۵ از رزولوشن حداکثری ۱۹۲ مگاپیکسلی٬ قابلیت‌های نظیر کاهش نویز چند فریمی و تاخیر شاتر صفر پشتیبانی می‌کنند که باید برای آن‌ها غیرفعال شود.

همچنین بخوانید

دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی تصاویر ترکیب شده‌ی ۲۵ مگاپیکسلی تولید می‌کند

این بدان معناست که گوشی‌ها نمی‌توانند مجموعه‌ای عکس را تهیه کرده و آن‌ها را به یک عکس تمیز و کامل تبدیل کنند٬ اما در عوض یک عکس با مگاپیکسل زیاد می‌گیرند و سپس با ترکیب کردن پیکسل‌ها٬ یک عکس وضوح پایین‌تر تولید می‌کنند. گوشی‌های مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فعلی ۴ پیکسل را در ۱ پیکسل ادغام می‌کنند تا یک عکس ۱۲ مگاپیکسلی حاصل شود. بنابراین در آینده یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی می‌تواند یک عکس ترکیب شده‌ی ۱۶ مگاپیکسلی را تولید کند٬ در حالی که دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی قادر به تولید تصویر ترکیب شده‌ی ۲۵ مگاپیکسلی اتس.

این مسیر٬ مخالف جهتی است که در آن گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۱۰ سامسونگ٬ گوگل پیکسل ۳ و آیفون ایکس اس اپل در حرکت هستند. این گوشی‌ها از سنسورهایی با وضوح کمتر و جادوی چند فریمی استفاده می‌کنند تا تصاویری با نویز کم و جزئیات زیاد را تولید کنند.

گوشی های مجهز به دوربین 100 مگاپیکسلی در راهند

حالا سال ۲۰۱۹ می‌توانیم شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی با مگاپیکسل‌های بیشتر باشیم. گوشی‌هایی نظیر شیائومی می ۹ و شیائومی ردمی نوت ۷ پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند٬ در حالی که ویوو وی ۱۵ پرو نیز به یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. گفته می‌شود که این روند ادامه پیدا خواهد کرد٬ اما مشخص نیست دقیقا چه زمانی دوربین‌هایی با مگاپیکسل بیشتر روانه‌ی یازار می‌شوند.

این مدیر کوالکام همچنین فاش کرده است که تراشه‌ی پرچمدار آینده‌ی کوالکام که احتمالا اسنپدراگون ۸۶۵ نام خواهد داشت٬ پشتیبانی از فیلمبرداری HDR10 را ارائه خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا