صنعت، معدن، تجارت

جزئیات طرح ارائه خدمات پس از فروش به خودروها در ایام نوروز

مدیر خدمات پس از فروش ایران خودرو از استقرار ۲۰۵۰ اکیپ امداد نوروزی به خودروها از ۲۶ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه خبر داد و گفت: ۱۰۵۰ امدادگر در این طرح حضور دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهریار سلطانی معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو در مراسم شروع طرح امدادی شرکت ایران خودرو گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، خودروهای مراجعه کننده به نمایندگی‌های ایران خودرو را حداکثر ظرف یک و نیم روز ترخیص می‌کنیم و در کنار آن سرویس در محل در کلانشهرها را نیز فعال کرده ایم، این در شرایطی است که سیستم مدیریت فرآیندها در ارائه خدمات پس از فروش کاملاً تحت کنترل است و از مرحله‌ای که خودرو به نمایندگی مراجعه کرده، عارضه یابی شده و قطعات به دست نمایندگی برسد، رصد به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر کدام از قطعات زنجیره در ارائه این خدمات باید پاسخگوی زمان تعیین شده باشند، ضمن اینکه شیفت دوم را نیز در نمایندگی‌های کلانشهرها فعال کرده که از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب پذیرش خواهند کرد.

به گفته سلطانی، شیفت دوم ۱۳ درصد پذیرش امسال خودروها را به خود اختصاص داده اما تلاش می‌کنیم تا سرویس این شیفت را برای مشتریان فعال کرده تا مشتری با مراجعه بعد از ساعات اداری بتواند سرویس موردنظر را دریافت نماید.

وی از تشکیل گروه‌های خبره با حضور ۲۰۰ نفر از پرسنل صاحب نام نمایندگی‌های ایران خودرو در سراسر کشور خبر داد و گفت: تلاش ما آن است که ظرف کمتر از ۶ ساعت بتوانیم مشکل مشتری را حل کنیم، ضمن اینکه پروسه‌هایی فعال شده که در آن خودروهای بحرانی شناسایی شوند، به این معنا که خودروهایی که در بازه‌های زمانی مشخص از عمر خود پرمراجعه و پرهزینه بوده، در این دسته قرار می‌گیرند.

همچنین در این مراسم، سیدرضا حسینی مدیرعامل ایساکو نیز گفت: سال ۹۷ سال بسیار سختی برای خودروسازان به شمار می‌رفت که با توجه به ماهیت خدمات پس از فروش، امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم شرایط مناسب‌تری را تجربه کنیم، این در شرایطی است که در سال ۹۷ بستر فناوری اطلاعات را در ایران خودرو گسترانده و تلاش کردیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: بستر فناوری اطلاعات در دنیا با سرعت سرسام آوری رو به رشد است و شرکت‌هایی که از این مسیر جا می‌مانند، متحمل ضرر و زیان قابل توجهی خواهند شد، این در شرایطی است که اطلاعات دقیقی در ایران خودرو در مورد خودروهایی که خدمات پس از فروش دریافت می‌کردند وجود نداشت، ولی اکنون این سیستم ایجاد شده و سیستم‌های اطلاعاتی متفرقه نیز تجمیع شده اند و این کار بزرگی بود که در ایران خودرو انجام شد.

حسینی ادامه داد: امروز به موقع می‌توانیم اطلاعات درست و بدون دستکاری را از تعداد خودروهایی که به نمایندگی مراجعه کرده و مشکلات آنها را شناسایی کنیم و حتی بگوییم که کدام خودروها در کدام منطقه و نمایندگی نیاز به چه خدماتی دارند و کدام بخش خودرو بیشتر مشتریان را درگیر می‌کند.

وی افزود: هفته گذشته ۶۳ هزار پذیرش خودرو داشته ایم.

همچنین در این مراسم، یاخچی مدیر خدمات پس از فروش ایران خودرو نیز گفت: از ۲۶ اسفندماه تا ۱۷ فروردین طرح ویژه ارائه خدمات پس از فروش نوروزی به همراه امداد در سراسر کشور برگزار خواهد شد که در آن ۱۴۹ نمایندگی حضور یک شیفت و ۱۱۶ نمایندگی حضور دو شیفت دارند، ضمن اینکه در مجموع ۲۶۵ نمایندگی به ارائه امداد نوروزی خواهند پرداخت.

وی افزود: در کنار این نمایندگی‌ها، ۲۰۵۰ اکیپ نیز امداد نوروزی خواهند داد و ۱۲۲ فروشگاه در کل کشور به همراه ۱۰۵۰ امدادگر در این طرح حضور دارند. در عین حال ۴۰۰ نفر در مرکز تماس ایران خودرو، ارائه خدمات می‌دهند.

یاخچی در بخش دیگری از سخنان خود به پشتیبانی ۴۳۶۰ نفره از این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در محور هراز ۲۵ اکیپ، محور فیروزکوه ۱۱۴ اکیپ، ساوه ۶ اکیپ، قزوین ۱۶ اکیپ و قم ۱۰ اکیپ به ارائه خدمات خواهند پرداخت، ضمن اینکه در چالوس و کرج نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۸ اکیپ مشغول به امداد نوروزی خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا